A nova ordenanza municipal de mobilidade da Coruña priorizará a peóns e usuarios de bicicletas, segundo informaron, en rolda de prensa, a alcaldesa, Inés Rey, e a concelleira desta área, Noemí Díaz, tras a aprobación da mesma en Xunta de Goberno en sesión extraordinaria.
Trátase, explicaron ambas, dunha ordenanza que aglutina outras e que busca “adaptarse á realidade”, sinalou a rexedora, que destacou que, con iso, acábase con “a dispersión normativa” para evitar “confusións”.
A mesma dará, por esta orde, prioridade aos peóns, aos usuarios de bicicleta, ao transporte público e, por último, ao vehículo privado, de face, sinalou Inés Rey, de garantir “o compromiso coa sustentabilidade e o medio ambiente” e cumprir a normativa europea.
Pola súa banda, a concelleira de Infraestruturas e Mobilidade, Noemí Díaz, precisou que reúne “catro ordenanzas” e que, entre outros obxectivos, busca favorecer o carril bus “onde sexa posible” e determina os criterios sobre o uso da bicicleta, con obrigación do casco de protección a menores de 16 anos e con prohibición de usala nas beirarrúas, excepto menores de 12 anos que si poderán sempre acompañados dun adulto a pé.
Para os vehículos de mobilidade persoal motorizados, haberá unha idade mínima de 16 anos e con casco obrigatorio, sen posibilidade de utilizalos usando auriculares ou facelo polas rúas e vías peonís. Mientra no transporte público, apostarase por enerxías e combustibles non contaminantes, dando maiores facilidades a vehículos eco dedicados ao ámbito do traballo e en relación á carga e descarga.
Por outra banda, exponse novidades na zona ORA, como o feito de que onde haxa dificultades de acceso en prazas para residentes póidanse establecer horarios adicionaless, así como ampliar as zonas de baixas emisións ao Parrote e rúas de Pescadería.