A terceira xornada de folga no sector do autobús da provincia da Coruña paralizou este luns de novo o transporte interurbano de viaxeiros por estrada debido á actuación de piquetes informativos para reclamar un convenio “digno”.
Esta protesta prodúcese á espera da reunión que terá lugar este mércores, 17 de decembro, no Consello Galego de Relacións Laborais, en Santiago, a partir das 16,00 horas, entre o catro asociacións patronais e o comité de folga –formado por CIG, UXT e CC.OO.–, onde mediará o director territorial de Inspección de Traballo, Demetrio Fernández.
En declaracións a Europa Press, o responsable de CIG Transportes, Ernesto López Rey, explicou que esta terceira xornada de mobilizacións en 10 días –as anteriores tiveron lugar os días 5 e 12 de decembro– provoca que os transportes en bus estea “parado” de forma xeneralizada, nunha protesta que se produce de forma “tranquila”.
Sinala que non hai movemento nas estacións de bus do tres cidades coruñesas –Santiago, A Coruña e Ferrol–, pero tampouco noutras vilas medianas e pon o exemplo de Carballo.
A próxima xornada de folga será este venres, xusto antes do período do Nadal. López Rei augura que a mediación deste mércores non servirá para desconvocar a protesta antes do 19 de decembro, pois non cre que “o que non se solucionou en catro anos fágase en catro horas”. Os sindicatos ameazan cunha folga indefinida a partir de xaneiro se non hai avances.
SEN SERVIZOS MÍNIMOS NO BUS URBANO EN SANTIAGO
Os piquetes volveron a impedir á primeira hora deste luns a saída dos servizos mínimos do bus urbano en Santiago por esta folga.
Segundo confirmaron fontes municipais, do mesmo xeito que en xornadas de paro anteriores, pola mañá os servizos mínimos non puideron saír.
Así mesmo, estas mesmas fontes detallaron que se tivo constancia da rotura dos cristais dianteiros dun autobús que cobre a liña 7.
DEMANDAS
Os sindicatos critican que a única oferta do empresariado é un “ridículo” aumento do 1,2% de salarios en 2025 tras catro anos co convenio caducado –que a última vez que se negociou foi fai sete anos–.
Demandan un maior aumento e unha cláusula de garantía ligada ao IPC. Tamén piden mellores horarios e conciliación, cunha redución de tempo de condución e limitación de xornadas que consideran abusivas.
Outra reivindicación pasa por reclamar melloras nas condicións do persoal acompañante do transporte escolar, un colectivo altamente feminizado e precarizado.
Reiteran os eternos problemas do transporte público metropolitano

