A estas alturas do ano, o tráfico de mercadorías do portos da Coruña, así como os Vigo e Vilagarcía de Arousa, supera rexistros de 2019, segundo os datos publicados por Portos do Estado este mércores.
En comparación cos datos de hai un ano, o porto da Coruña presenta a maior variación positiva cun incremento do tráfico do 21%, seguido por Ferrol-San Cibrao (15%). Tamén presentan balance positivo as autoridades portuarias de Marín e Ría de Pontevedra (2,8%) e Vilagarcía (2,8%), mentres que Vigo perde un 1,49% respecto de setembro de 2021.
A pesar de volver marcar unha nova marca desde o estalido da pandemia e igualar practicamente o tráfico anterior á crise sanitaria, o dato de setembro mostra unha retardación no ritmo de crecemento do tráfico, que en agosto ascendeu ao 5,5% e en xullo ao 6,9%.
En calquera caso, nos últimos doce meses, de outubro de 2021 a setembro de 2022, o tráfico ascendeu a 564,5 millóns de euros, cifra que si supera os datos de 2019, polo que a previsión da empresa pública é pechar este ano con cifras marca.
A evolución difire duns portos a outros. Por exemplo, as autoridades portuarias da Coruña, Alacante, Baía de Cádiz, Barcelona, Cartaxena, Castelló, Xixón, As Palmas, Málaga, Pasaia, Valencia, Vigo e Vilagarcía xa superan os rexistros de 2019.
Por volume de tráfico e forma de presentación, a mercadoría xeral, con 208,1 millóns de toneladas, acaparou máis do 50% do total, e a mercadoría xeral en colector, con 144,5 millóns de toneladas, representou preto do 70%.
No entanto, a mercadoría xeral convencional, con 63,6 millóns de toneladas, seguiu crecendo con forza (+9,7%), empuxada polo incremento de produtos como as madeiras e a cortiza (+17%) e minerais (+13%).
O tráfico ‘ro-ro’, vehículos industriais cargados de mercadorías que se embarcan, creceu un 11,3%, ata superar os 53,7 millóns de toneladas.
TRÁFICO DE PASAXEIROS
Pola súa banda, a recuperación do tráfico de pasaxeiros intensificouse nos meses de verán, xa que os 25,4 millóns de pasaxeiros contabilizados no nove primeiros meses de 2022 representan máis do 85% dos pasaxeiros que se moveron nos mesmos meses do 2019.
Tanto os pasaxeiros de liña regular, máis de 20 millóns de persoas, como os 5,3 millóns de cruceiros, están a recuperar progresivamente os niveis anteriores á pandemia.