InicioECONOMÍAA Comisión Europea impulsa a liña ferroviaria Lisboa-A Coruña, pero está de...

A Comisión Europea impulsa a liña ferroviaria Lisboa-A Coruña, pero está de penúltima na lista

Publicada o

Por europapress

A liña de tren A Coruña-Lisboa, un proxecto da compañía privada Ilsa –que opera en España baixo a marca comercial Iryo–, será das últimas en ser impulsadas entre a decena de propostas transfronteirizas para as que a Comisión Europea anunciou o seu apoio.

E é que na lista que ofrece a Comisión Europea sinala que se ordenan en función do inicio da data de planificación, onde a ruta diúrna A Coruña-Lisboa ocupa o penúltimo lugar, só antes que a conexión de Cataluña co sur de Francia.

As propostas foron presentadas polo sector ferroviario e as autoridades competentes en resposta ao Plan de Acción da Comisión para impulsar os trens de pasaxeiros transfronteirizos e de longa distancia adoptado en decembro de 2021.

Pola súa banda, o pasado martes, nunha entrevista en Onda Cero, o vicepresidente de Infraestruturas do Goberno de Portugal, Carlos Fernandes, asegurou que espera que o AVE entre o país luso e Galicia estea listo en 2030, pero remarca que para iso é necesario que se defina con España unha “estratexia” e articúlese un “calendario”.

Todo iso nun escenario de liberalización de liñas ferroviarias en competencia con Renfe. A presidenta de Adif, Isabel Pardo de Beira, xa anunciou hai meses “mostras claras de interese” de operadores polo AVE a Galicia, ao que agora sumaríase a entrada dun ‘low cost’ privada no eixo atlántico.

Leste mesmo mércores, UXT alertou de que Renfe pretende renunciar á posibilidade de continuar operando os trens de servizo público como as Proximidades ou a Media Distancia, unha vez se liberalice completamente esta rede en 2032 e comece a entrar a competencia privada.

CHEGADA DAS ‘FRECHAS VERMELLAS’

Ilsa, o novo operador que compite con Renfe e Ouigo na alta velocidade española e cuxo capital é principalmente español e italiano, arrincou as súas primeiras viaxes en tren no último trimestre de 2022 baixo o nome comercial de Iryo. A compañía está participada ao 45% por Trenitalia, o operador público italiano, ao 30% polos fundadores da aerolínea valenciana Air Nostrum e ao 25% por Globalvía.

Actualmente, oferta os seus trens ‘low cost’, coñecidos como Frechas Vermellas, en tres principais corredores de alta velocidade: de Madrid a Barcelona, a Levante e ao sur. Conecta así a capital con Barcelona, Zaragoza, Sevilla, Málaga, Córdoba, Valencia e Alacante.

Ilsa conta co ETR1000, o tren “máis rápido, sustentable e silencioso de Europa”, segundo a compañía. Trátase dun modelo interoperable en distintos países europeos, mide 200 metros de longo, ten capacidade para ata 467 pasaxeiros e pode alcanzar velocidades comerciais de ata 360 quilómetros por hora.

Recentemente, a CNMC concluíu que Iryo pode prestar servizos de alta velocidade en catro novos percorridos (as rutas Madrid-Cuenca, Madrid-Albacete, Albacete-Conca e Barcelona-Camp de Tarragona). Competencia sostén que estes servizos “respectan o equilibrio económico do contrato de servizo público que Renfe Viaxeiros ten co Estado”. Ademais da liña A Coruña-Lisboa, entre os 10 proxectos dos que informou a Comisión Europea tamén se atopa outro de Ilsa, que vai de Lisboa a Madrid.

 

 

ÚLTIMAS

As obras na avenida Alfonso Molina, na Coruña, provocarán cortes de tráfico as dúas próximas semanas

As obras de remodelación da avenida Alfonso Molina, na cidade da Coruña, provocarán cortes...

Correa Corredoira: “Fago un chamamento á refundación da Luís Seoane”

Con afán “positivo” e “propositivo”, e coa libertade de ser unha “persoa maior e...

O Prácticas segue en loita

Xa decembro do ano pasado denunciaban o deplorable estado das instalacións do centro. Ante...

O TSXG rexeita a suspensión cautelar da taxa turística da Coruña

O Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) rexeitou a suspensión cautelar da taxa...