InicioBARRIOSPiden ante a urbanización de San Amaro, que coiden o patrimonio inmaterial...

Piden ante a urbanización de San Amaro, que coiden o patrimonio inmaterial milenario da zona

Publicada o

Por Ubaldo Cerqueiro

Este sábado 11, a Asociación Veciñal Atochas-Monte Alto-A Torre convoca ás 12:00h na Rúa Fonte de Santo Amaro, un acto reivindicativo de denuncia contra a “avaricia construtiva”. A causa é a próxima construción dunha urbanización 260 vivendas (29 torres de 6 andares, algunha de 9) enriba da praia de San Amaro, nun terreo que “sempre foi sagrado para veciñas e veciños”.

Se ben o proxecto que máis rexeitamento social tivo ata o de agora é que pretende urbanizar a coñecida como “Agra de San Amaro” (a zona verde que hai á esquerda da baixada cara Adormideras), a veciñanza comeza a amosar a súa preocupación por outro. Falamos do proxecto de urbanización API Q16.2 “San Amaro – Orillamar” (Polígono Pol-H301) que pretende edificar case 4.500 metros cadrados dos 15.708 que ten a completa parcela, que vai da residencia de maiores Torrente Ballester ata o cemiterio de San Amaro, xusto diante do paseo marítimo que pasa por riba do Club do Mar e do areal.

Unha das promocións herdadas do “vazquismo”, que leva durante anos en conflitos, pero que parece, segundo os informes da Xunta, vai saír adiante. Certo é que o proxecto permitirá urbanizar un espazo de comunicación conflitiva, con varias rúas cegas, zonas descoidadas, conectar a zona correctamente co paseo marítimo… xa que a un sistema viario coa prolongación das súas existentes, San Amaro, San Pedro e Donte San Amaro, así como a nova circunvalación que as conecta e lles da saída cara a avenida de Navarra e a Rúa Orillamar.

Pero dende a veciñanza propoñen coidar o patrimonio existente.

Mapa da urbanizacion de San Amaro

Patrimonio milenario

”Convocamos unha actividade o día 11 pola cativa resposta da Xunta a unha petición de facer un estudio de impacto ao patrimonio inmaterial”, explica Romero. “Porque ese espazo ten unha historia vinculada a cultos paganos, posteriormente cristianizados, é dicir, falamos dun lugar milenario, con enterramentos, correntes de augas subterráneas sanadoras, con comunidades bentónicas, como sinala o Informe de Impacto Ambiental, que recoñece que existen comunidades de bechos alimentados a base auga salgada”…

Apuntan a necesidade de catalogar e respectar as ruínas, agora invisibles, da antiga capela, e da coñecida como Fonte do Picho, ou a Fonte do Burro, como recolle o propio Informe de Impacto Cultural. .

Foto antiga das ruínas da capela Santo Amaro
Foto antiga das ruínas da capela Santo Amaro

A realidade é que o Informe de Impacto Ambiental (de apenas 13 folios) aprobado pola Xunta o pasado mes de decembro de 2022, considera que “non hai impacto visual” e que “non se considera necesario someter o proxecto a avaliación de impacto ambiental ordinaria”.
Un informe sobre o que non se pronunciaron a Federación Ecoloxista Galega, Sociedade Galega de Historia Natural ou mesmo a Dirección Xeral de Patrimonio.

O Concello vén de aprobar hai pouco a iniciativa de obras, pero dende a Asociación piden que, ante tal movemento de terras, e o cambio radical da fisionomía da zona, teñan en consideración ese patrimonio. “Pedimos aos responsábels do Concello amañen a forma de facer un estudo arqueolóxico do lugar da Fonte de San Amaro que está en estado calamitoso”, relata a entidade nun escrito presentado ao Concello.

 

Críticas de Defensa do Común

O primeiro grupo en manifestarse é Defensa do Común, que considera o proxecto “un atentado ás sinais de identidade de Monte Alto”. Ricardo Vales considera que “a hipotética materialización das construccións previstas no proxecto, a escasos metros do mesmo corazón da Torre de Hércules, Patrimonio da Humanidade, representa o exemplo máis significativo da voracidade especulativa que leva mesmo a readaptar espazos históricos do barrio que albergaron a capela de Santo Amaro, a Fonte do Picho ou o campo de Santo Amaro onde familias enteiras celebraban as clásicas merendiñas nun ambente de convivencia e amizade”, sinalan asegurando que acompañarán no acto.

Historia

Lembra Xosé V. Romero que a historia vén de lonxe, e que a aprobación do proxecto “funcionou cunha especie de mafia. Como é posible que expropiaran ao resto da zona polo Plan de Protección Especial da Torre de Hércules e a eles non?”, pregúntase. Detrás estivera a finada FADESA e Romero acusa de beneficiarse á familia de González Garcés, concelleiro socialista na época de Paco Vázquez, e directamente beneficiado da venda dos terreos, como recoñece a hemeroteca de El País, cobrando máis de 1 millón de euros gracias á recalificación aprobada nun pleno no que el se abstivo pero que os seus compañeiros de partido se ocuparon de aprobar.

ÚLTIMAS

Rueda confía en que os murais de Lugrís queden no patrimonio púbico

O presidente da Xunta en funcións, Alfonso Rueda, trasladou a súa confianza en que...

O alumnado do IES Durmideiras crea un dos carteis gañadores do certame escolar do #8M

Vén a Xunta de outorgar os premios da sétima edición do concurso de carteis...

Moncho Mariño rescata, na Livraría Suevia, a historia dos fanzines en Galicia

”La Hormiga Enana”, Camello (feito polos internos da antiga prisión provincial) ou “Uso Externo”...

Logista inaugura unha nova nave no polígono de Morás, operativa desde este sábado

A compañía de loxística Logista, a través da súa rede de transporte capital a...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here