InicioSUCESOSCondenan na Coruña a unha entidade bancaria a reintegrar 9.500 euros a...

Condenan na Coruña a unha entidade bancaria a reintegrar 9.500 euros a unha clienta vítima de ‘phishing’

Publicada o

Por europapress

O Xulgado de Primeira Instancia número 4 da Coruña condenou á entidade bancaria BBVA a reintegrar 9.500 euros máis intereses a unha clienta vítima de ‘phising’, unha estafa que ten como obxectivo obter a través de Internet datos privados dos usuarios, especialmente para acceder ás súas contas ou datos bancarios.

A sentenza, con data do 16 de outubro e da que informou este mércores o despacho Caruncho & Tomei Avogados, fundaméntase na “incorrecta execución das operacións ordenadas pola actora a través da súa conta corrente e do seu cartón de crédito, por importe total de 9.500 euros”.

En concreto, a vítima recibiu unha chamada telefónica de quen afirmou ser un “técnico de Microsoft” na que lle comunicaron que o seu computador presentaba determinados problemas de seguridade e que coas indicacións que lle facilitarían a continuación eliminarían os virus do seu computador e resolverían o problema de seguridade. Ante iso, proporcionou os datos bancarios necesarios para emitir a factura ao seu nome e nese instante a pantalla do computador bloqueouse.

Nese momento, a muller recibiu unha chamada dun empregado de BBVA na que lle advertían de que terceiras persoas accederan á súa conta e, ante esa advertencia, accedeu a ela e comprobou que se executou unha transferencia por importe de 2.000 euros e un cargo no seu cartón de crédito por importe de 7.500 euros.

Segundo explica Carlos Tomei, Socio Director de Caruncho & Tomei Avogados, “é evidente que a parte actora e demandada foron vítimas dun delito de phishing, pero é tamén evidente que as entidades financeiras deben cumprir unha serie de obrigacións de dilixencia, control e supervisión no tráfico de operacións bancarias”.

“A normativa sectorial bancaria acerca dos servizos de pago outorga maior protección aos clientes que á entidade bancaria, de forma que se se chega a producir a fraude e a entidade financeira non cumpriu coas súas obrigacións de control e autenticación”, sostivo o avogado.

Así mesmo, apunta que o cliente perdeu parte dos seus fondos a pesar de que a propia entidade bancaria advertiu á actora de que terceiras persoas accederan á súa conta, unha advertencia que “só puido fundarse no carácter sospeitoso da operación”. “E de feito procedeuse ao bloqueo da conta corrente, que non impediu que levasen a cabo estas operacións”, explica.

A sentenza estima a demanda presentada pola vítima e declara a responsabilidade da entidade financeira pola “incorrecta execución das operacións non ordenadas” pola autora a través da súa conta corrente e do seu cartón. Por iso, condena ao banco a abonar á muller 9.500 euros, máis os intereses e as costas. Contra o fallo cabe recurso de apelación.

Phishing

O phishing é un delito moi estendido na actualidade, de feito, segundo sinala Carlos Tomei, “o Instituto Nacional de Ciberseguridade (INCIBE) estima que o 46% das empresas españolas sufriron polo menos un ataque no último ano. O phishing segue sendo o método máis popular para roubar datos sensibles e representa o 73% de todos os ataques”.

 

ÚLTIMAS

As familias de Oleiros simbolizaron cunha marcha fúnebre o enterro do ensino público de calidade

"Hoxe vestimos de negro simbolizando a dor e o desamparo que sufrimos, pero seguiremos...

1 millón de euros para a Universidade Laboral como Centro de Excelencia de FP

O Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes de España vén de recoñecer o...

Grandes retencións na AP-9 a saída da Coruña tras tres accidentes con 13 vehículos implicados

Un total de 13 vehículos se viron afectados en tres sinistros de tráfico que tiveron lugar...

Arrincaron as obras de levantamento da duna de Riazor

Hoxe, luns 27 de outubro, comezazron os traballos para levantar na praia de Riazor...