InicioSUCESOSCondenan na Coruña a unha entidade bancaria a reintegrar 9.500 euros a...

Condenan na Coruña a unha entidade bancaria a reintegrar 9.500 euros a unha clienta vítima de ‘phishing’

Publicada o

Por europapress

O Xulgado de Primeira Instancia número 4 da Coruña condenou á entidade bancaria BBVA a reintegrar 9.500 euros máis intereses a unha clienta vítima de ‘phising’, unha estafa que ten como obxectivo obter a través de Internet datos privados dos usuarios, especialmente para acceder ás súas contas ou datos bancarios.

A sentenza, con data do 16 de outubro e da que informou este mércores o despacho Caruncho & Tomei Avogados, fundaméntase na “incorrecta execución das operacións ordenadas pola actora a través da súa conta corrente e do seu cartón de crédito, por importe total de 9.500 euros”.

En concreto, a vítima recibiu unha chamada telefónica de quen afirmou ser un “técnico de Microsoft” na que lle comunicaron que o seu computador presentaba determinados problemas de seguridade e que coas indicacións que lle facilitarían a continuación eliminarían os virus do seu computador e resolverían o problema de seguridade. Ante iso, proporcionou os datos bancarios necesarios para emitir a factura ao seu nome e nese instante a pantalla do computador bloqueouse.

Nese momento, a muller recibiu unha chamada dun empregado de BBVA na que lle advertían de que terceiras persoas accederan á súa conta e, ante esa advertencia, accedeu a ela e comprobou que se executou unha transferencia por importe de 2.000 euros e un cargo no seu cartón de crédito por importe de 7.500 euros.

Segundo explica Carlos Tomei, Socio Director de Caruncho & Tomei Avogados, “é evidente que a parte actora e demandada foron vítimas dun delito de phishing, pero é tamén evidente que as entidades financeiras deben cumprir unha serie de obrigacións de dilixencia, control e supervisión no tráfico de operacións bancarias”.

“A normativa sectorial bancaria acerca dos servizos de pago outorga maior protección aos clientes que á entidade bancaria, de forma que se se chega a producir a fraude e a entidade financeira non cumpriu coas súas obrigacións de control e autenticación”, sostivo o avogado.

Así mesmo, apunta que o cliente perdeu parte dos seus fondos a pesar de que a propia entidade bancaria advertiu á actora de que terceiras persoas accederan á súa conta, unha advertencia que “só puido fundarse no carácter sospeitoso da operación”. “E de feito procedeuse ao bloqueo da conta corrente, que non impediu que levasen a cabo estas operacións”, explica.

A sentenza estima a demanda presentada pola vítima e declara a responsabilidade da entidade financeira pola “incorrecta execución das operacións non ordenadas” pola autora a través da súa conta corrente e do seu cartón. Por iso, condena ao banco a abonar á muller 9.500 euros, máis os intereses e as costas. Contra o fallo cabe recurso de apelación.

Phishing

O phishing é un delito moi estendido na actualidade, de feito, segundo sinala Carlos Tomei, “o Instituto Nacional de Ciberseguridade (INCIBE) estima que o 46% das empresas españolas sufriron polo menos un ataque no último ano. O phishing segue sendo o método máis popular para roubar datos sensibles e representa o 73% de todos os ataques”.

 

ÚLTIMAS

O Monte Mero espera a nova urbanización de 4.300 vivendas protexidas

Anunciaba a semana pasada a Xunta os novos proxectos de Interés Autonómico (PIA) en...

Segundo recibe dúas estrelas Michelín nos premios #SoyBarbudo

Volve o Barbeiro Solidario á actualidade. O organizador da Barbería Solidaria, que este pasado...

Levan ao Valedor do Pobo “o roubo da Casa Cornide”

Coa V Marcha pola Devolución da Casa Cornide convocada para o vindeiro 14 de...

Detida por levar xoias e diñeiro da casa na que limpaba en Cambre

Axentes da Policía Nacional detiveron en Cambre a unha muller como suposta autora de varios delitos de...