Con 14 anos de retraso (si, as primeiras promesas aseguraban que a infraestrurura ía estar dispoñible en 2010…) chegou o primeiro AVE á estación de San Cristóbal. Aqueles anos de parón do goberno popular da galega Ana Pastor, ou os eternos retrasos nas obras do último lustro, fan que a poboación mire de esguello esta histórica estrea.
Xa que mentres os gobernos nos afirman que debería ser unha gran nova para o país, en Galicia seguimos solicitando infraestruturas de conexión interna, e parece surrealista que sexa máis rápido ir en tren de Coruña a Madrid, que da capital de Galicia, Santiago, a unha capital de provincia como Lugo.
Primeiros retrasos
Tralo simulacro do pasado venres 17 de maio, fletado por unha completa comitiva política, hoxe, martes 21 de maio de 2024 saía de Madrid Atocha o primeiro AVE destino a Coruña, que por fin evitaba ter que facer o trasbordo en Ourense, para poder chegar á capital de España en pouco máis de 3 horas e 30 minutos.
Tamén se estreaba o tren AVE Avril Vigo-Madrid, e facíao case en clave humorística, pois sufría antes chegar a Ourense unha incidencia no suministro eléctrico, que provocaba que os 500 pasaxeiros sufrisen máis de 2 horas de retraso na súa viaxe cara Madrid…
Democratización?
Pero hai moitas outras cousas que revisar neste servizo de transporte público. O AVE S106 tarda 3h33’, pero é que segundo os datos da propia Renfe, a liña completa de AVE apenas adianta 4 minutos con respecto ao Avant que fai trasbordo en Ourense para cambiarse ao AVE, que aínda será a opción máis avitual.
Ademais, polo de agora só unha conexión completa en tren AVE ao día, só de luns a venres, e chegando ás 23:30h a Madrid (non sabemos moi ben para que serve o servizo). De Madrid a Coruña sae ás 14:40, chegando sobre as 18:15 á estación herculina.
Outro dato son os prezos. Ademais das ofertas para as primeiras semanas (hai algún día a partir de 29€ a ida), os prezos comezan a partir de 67 euros.
A democratización do servizo de transporte ferroviario debería ser unha prioridade.