InicioA CORUÑADefensa do Común e a AVV Oza-Gaiteira-Os Castros mandan as súas propostas...

Defensa do Común e a AVV Oza-Gaiteira-Os Castros mandan as súas propostas para a renovación da fachada marítima

Publicada o

Por Ubaldo Cerqueiro

Tivo lugar este venres unha nova sesión da Comisión Especial da Fachada Marítima. O voceiro da Comisión, o edil do BNG, Francisco Jorquera, xunto con Lage Tuñas (PSOE) e Antonio Deus (PP), recibía no Pazo de María Pita aos presidentes da Comisión Aberta en Defensa do Común da Coruña, Manuel Monge, da Asociación Veciñal Oza-Gaiteira-Os Castros, Paulo Sexto.

A Comisión abre así ás portas ao debate co tecido social da Coruña, para estudar conxuntamente a reordenación da fronte litoral da nosa urbe cotraslado de parte das actividades comerciais portuarias ao Porto Exterior da Punta Langosteira, no marco dun ciclo de xuntanzas nas que tamén participaron presidente da Autoridade Portuaria, Martín Fernández Prado; o autor do informe da UDC sobre a transformación do porto interior, Carlos Nárdiz; o presidente do Colexio de Enxeñeiros, Camiños, Canles e Portos de Galiza, Enrique Urcola; o presidente da Fundación Juana de Vega, Enrique Sáez, e o director da Escola Galega da Paisaxe, Pedro Calaza.

Con todo, o tecido social segue a ser algo escéptico coa labor desta Comisión, pero esperan que as demandas veciñais sexan trasladas á Comisión Institucional, o ente que verdadeiramente vai decidir o futuro da nosa vlla.

Urbanizacións

Unha das chaves, outra vez, de todo o proxecto, é a posible urbanización de vivendas privadas no peirao de San Diego, a “xoia de toda a fachada”. Os colectivos sociais teñen claro que ese terreo debe seguir sendo público e de dotación de servizos, coa creación dun bosque, un corredor verde, unha nova lonxa, unha residencia de maiores, equipamentos culturais e deportivos e tamén unha zona para vivendas sociais .

”A renovación urbana destes terreos debe atender a un modelo de cidade baseado na calidade ambiental, conservación do patrimonio e a paisaxe, así como o equilibrio, dos usos produtivos, residenciais e terciarios sustentables e resilientes, polo que se fai necesaria a revisión modelo vixente para a súa adaptación aos paradigmas do urbanismo actual. Modelo que ao mesmo tempo xurda dunha construción colectiva dende o conxunto das administracións, colectivos, institucións, empresas, e cidadanía en xeral”, propoñen dende Oza-Gaiteira-Os Castros..

Recollemos así as propostas das dúas entidades:

Propostas de Defensa do Común

Instar ao Goberno municipal a que elabore no prazo de seis meses as bases dunha proposta de ordenación (de usos e urbanística) e de xestión para o porto interior (peiraos de Bateria/Calvo Sotelo e San Diego), aos efectos do seu traslado e negociación coas restantes administracións competentes e co obxectivo de conveniar, deixando sen efecto os Convenios de 2004, os seguintes apartados:

a) Modificación dos instrumentos de ordenación de usos (Documento de utilización dos espazos portuarios) e urbanísticos (Plan especial de ordenación da zona de servizo do porto e PXOM).

b) Modelo de gobernanza (ente público de xestión).

2.- Apoio e potenciación da continuidade da actividade portuaria no porto interior, en especial no referido ás actividades pesqueiras e de transformación, de economía azul e de actividades comerciais portuarias.

Nos terreos funcionalmente ou tecnicamente non necesarios para a actividade portuaria,
integración do uso de interacción porto-cidade, con destino a usos dotacionais públicos
(equipamentos, espazos libres e zonas verdes)
dentro do obxectivo dun gran parque urbano.

3.- Mantemento da natureza demanial dos terreos, como dominio público marítimo-terrestre, evitando a desafectación e correlativa mutación a patrimoniais dos mesmos.

4.- Coherencia e axuste da futura ordenación do porto interior dentro do ámbito do conxunto do bordo litoral e da súa continuidade polas Xubias até A Pasaxe, en especial no relativo aos sistemas xerais e ás normas de aplicación directa de preservación dos valores ambientais, naturais e paisaxísticos.

5.- Caracterización da natureza e réxime xurídico da entidade pública de xestión dos terreos de interacción porto-cidade, así como das súas fontes de funcionamento.

6.- Esixencia ao Goberno do Estado da condonación do préstamo de Portos do Estado coa Autoridade Portuaria, así como a dotación plurianual significativa de financiamento ás actuacións urbanizadoras de interacción porto-cidade no porto interior, debendo en ambos casos ser incluidas na programación plurianual dos Orzamentos xerais do Estado para o 2025. Todo isto sen prexuizo da procedencia de renegociación das condicións (amortización e intereses) de dito préstamo.

7.- Previsión dentro do novo Plan estratéxico e Plan de empresa da suficiencia de recursos ordinarios derivados da actividade portuaria (taxas de ocupación e de actividade) cos que asegurar tanto a cobertura do financiamento de investimentos operativos como do pago do servizo da débeda.

8.- Dentro do obxectivo do marco de referencia supra-municipal da futura ordenación do porto interior, integrar a mobilidade metropolitana (viaria e ferroviaria) como eixo fundamental na ordenación, coa previsión de integración da estación de San Diego nunha futura rede de cercanías.

9.- Asegurar a imprescindible participación pública e cidadá en todas as fases definidoras do novo escenario do porto interior.
Creación dunha plataforma ou foro de participación estable sobre o litoral, aberto a entidades representativas, aos efectos de colaboración participada na elaboración de propostas, en especial as relativas aos apartados 1 e 5 antes sinalados.

10.- Someter a consulta popular (art. 71 Lei 7/1985) a proposta definitiva sobre a ordenación e xestión do ámbito.

PROPOSTAS DA ASOCIACIÖN OZA-GAITEIRA-OS CASTROS

Transformación de cidade portuaria. Unha revisión documental longo de diferentes experiencias de transformacións de frontes litorais e estratexias de renovación urbana noutras cidades costeiras e aproveitar os traballos realizados.

Sector produtivo. Proxectos inspiradores en canto á integración da sustentabilidade e da innovación social nas súas transformacións de áreas urbanas degradadas ou na reformulación de espazos produtivos (economía Azul).

Aspectos de interese:

  • Territorio: A creación dun novo (CORREDOR VERDE) como eixo territorial de grande impacto ambiental con novas áreas verdes e un espazo público importante para a cidade (XARDÍN BOTÁNICO, ZONAS DEPORTIVAS E DE XOGOS, BOSQUE DE SAN DIEGO… COMO PROLONGACIÓN DOS XARDÍNS DE MÉNDEZ NUÑEZ) restauración tamén permite conectar cultural e ambientalmente.
  • Sera imprescindible a creación de un plan director para a modificación do PXOM.
  • Sustentabilidade: O proceso debe contar ca participación pública. A preservación do medio ambiente é unha demanda.
  • Aposta por unha nova política de transporte enfocada ao transporte público (ESTACIÓN FFCC CERCANÍAS, CARRIL BUS, TRASPORTE MARÍTIMO METROPOLITANO ZONAS PARA TRÁNSITO DE BICICLETAS/CARRIL BICI…).

Queremos dotar de infraestructura, servizos ea unha zona que estaba en deterioro, e xenerar unha nova imaxe para a zona 2 é e certa capacidade residencial para vivienda publica en reximen de aluguer e creación de equipamentos (como Residencia para maiores).

Ademais, a recuperación de parte da recuperación de parte do Río Monelos, que ten un grande consenso social e se recuperaría un antigo espazo da cidade.

Unha das propostas para a fachada Maritima da Coruna
Unha das propostas para presentadas pola AVV

Vindeiras citas

Nas próximas semanas as comparecencias iranse completando coas de Cosme Damián Romai Cousido, do grupo naturalista Hábitat; Ruth Varela, da delegación coruñesa do Colexio Oficial de Arquitectos de Galiza; Fernando Vidal, presidente da Asociación de Usuarios do Porto; Juan Carlos Corrás, presidente da Lonxa; Severino Ares Lago, da Asociación Pesca Galicia-Arpega-O Barco (asociación de armadores de buques pesqueiros de Galiza); Pilar Parra, directora corporativa de Portos do Estado, ben como tamén representantes da Coruña, Acerga (Asociación de Armadores do Cerco de Galiza) e Arpesco (asociación provincial de armadores de buques de pesca da Coruña).

Máis novas

Garante o protocolo da Fachada Marítima a titularidade pública do terreos portuarios de San Diego?

ÚLTIMAS

O Concello sacará a concurso o contrato para o novo Plan de Equipamentos Deportivos

No marco da folga de conserxes, pero sen facer referencia algunha, o Concello da...

Ollo, cortes en Alfonso Molina na saída cara á AP-9/Palavea este martes

As obras de remodelación da avenida Alfonso Molina, na cidade da Coruña, que realiza o Ministerio...

A Policía propón sancionar a 165 afeccionados polos altercados do Dépor-Málaga

A Policía elevou a un total de 165 afeccionados as propostas de sanción polos...

Renfe prestará servizo con 500 servizos de bus para facilitar a mobilidade polas obras na estación da Coruña

Renfe modificará o servizo e habilitará un plan alternativo de transporte por estrada con...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here