O ministro de Transportes e Mobilidade Sustentable, Óscar Puente, fixou “no horizonte de 2027” a circulación de trens entre o porto exterior da Coruña e o Eixo Atlántico, segundo manifestou ao asistir ao cale — o encontro entre dous extremos — do túnel 1 e a última voadura do acceso ferroviario, na boca situada á beira do polígono de Vío.
“A obra, que ten que estar concluída antes do 30 de xuño de 2026”, expuso sinalando que esta infraestrutura “abrirá a porta do porto exterior da coruña ao tráfico ferroportuario“.
“Calculamos que o resultado da entrada en explotación deste túnel e desta conexión levará a Punta Langosteira mover en tren máis de 600.000 toneladas ao ano”, explicou.
Puente indicou, ademais, que o obxectivo é “chegar ao 10% de mercadorías en transporte ferroviario en España antes do ano 2030”. “Somos o país da Unión Europea que ten un menor tráfico de mercadorías por tren, só un 4% da nosa cota fronte ao 17% da media europea”, recoñeceu.
Neste sentido, apuntou ao “compromiso” o Goberno central de “duplicar a nosa actual porcentaxe antes de 2030”. Para iso, cualificou como “absolutamente clave” a conexión cos portos, o cales “actualmente representan máis do 50% das mercadorías que se moven en tren no noso país”.

ÚLTIMA VOADURA
O túnel 1 é a parte máis representativa do novo acceso xa que supón o 55% da lonxitude total do tramo de 6,7 quilómetros que conectará o porto da Coruña co Eixo Atlántico. É o máis longo do tres túneles que integran o novo trazado. A nova infraestrutura para o acceso ferroviario supón un investimento de 124 millóns de euros e está financiada na súa totalidade con fondos Next Generation.
No acto, o ministro incidiu en que “. “Hai pouco máis de dous anos que se iniciaron as obras dos máis de seis quilómetros desta conexión, dos que o 80% correspóndese ao tres túneles”, lembrou.

RAMAL SUR
Respecto ao ramal sur de acceso ao porto exterior da Coruña en Punta Langosteira, e que conecta co tren de Alta Velocidade, a vía cara a Santiago, o ministro sinalou que se está “analizando como mellorar a súa conexión” co obxectivo de “garantir o movemento cara ao Eixo Atlántico en sentido A Coruña pero tamén en sentido Vigo”.
“Estamos xa redactando un estudo adicional para resolvelo”, incidiu para apuntar á “posibilidade” de dotar dunha nova terminal de mercadorías “que permita dar servizo aos tráficos” que actualmente recibe a da Coruña-San Diego, situada xunto ao porto interior da cidade. “Queremos escoitar a proposta do Concello de Culleredo sobre a súa posible localización”, avanzou.
CORUÑA MARÍTIMA
En canto ao proxecto Coruña Marítima, que determinará a reordenación dos peiraos urbanos da cidade, Puente dixo que o Goberno subscribirá coa Xunta e o Concello da cidade herculina o convenio para financiar o seu plan “durante o tres anos seguintes”.
“A Admistración estatal no seu conxunto, a través do propio Ministerio, Adif, Portos do Estado e Autoridade Portuaria vai custear dúas terceiras partes estimado en máis de 3,3 millóns de euros”, concretou.