Vén de lonxe a problemática das traballadoras da rede de escolas infantís municipais 0-3 do Concello da Coruña. Xa a finais de 2023 se manifestaban deixando claro que “son educadoras, non coidadoras”, esixindo uns salarios dignos. O pasado mes de marzo, o Concello enviaba unha proposta que non cumpría coas demandas do colectivo, que respondía cunha táboa reivindicativa coas súas esixencias. Dende ese abril, as 110 traballadoras non recibiron novas municipais.
Este pasado mes de decembro xa llo lembraban, pero o Concello volveu dar a calada por resposta. Ata hoxe, martes 4 de febreiro, cando a CIG convocaba unha concentración na Praza de María e Pita ante a falta de resposta por parte do Goberno local ás demandas para atallar a precariedade laboral e salarial que padecen e mellorar a atención ás crianzas.
Aí si, o concelleiro de Educación Ignacio Borrego baixou a falar coas representantes dos traballadores, deixando patente que o contrato non se pode modificar ante a incredulidade das presentes.
Peticións para a nova adxudicación
Cómpre lembrar que as oito escolas municipais (Cativos, Luís Seoane, Roseiras, Caracola, Agra do Orzán, Arela, Montealto e Carrianta) son propiedade do Concello da Coruña, pero a súa xestión está privatizada e que convenio que se lle aplica ao persoal é o estatal de educación infantil, cuxas negociacións están estancadas dende 2021 e que contempla condicións salariais e laborais de miseria.
A CIG pide ao Concello que tome medidas pensando no novo proceso de adxudicación do servizo, non só con melloras nas condicións salariais, senón tamén melloras do calendario escolar e dos horarios “para que tamén nós teñamos dereito á conciliación da vida laboral e familiar”, e melloras de tipo social como prioridade nas prazas para as crianzas do persoal traballador das propias escolas.
No aspecto educativo, piden unha baixada das ratios nas aulas, ou que se doten de parella educativa -como xa se fai nas Galiñas Azuis no propio concello-, para mellorar a vida das nenas e os nenos nas escolas e o traballo das educadoras, así como do resto do persoal. A este respecto, reclaman tamén asegurar unha atención adecuada ao alumnado con necesidades educativas especiais mediante a dotación dos recursos materiais e humanos necesarios para a detección temperá e os coidados apropiados.
Máis novas do conflito
A folga das traballadoras das Escolas Infantís: “Somos educadoras, non coidadoras”