As obras do acceso ferroviario ao porto exterior da Coruña alcanzaron un novo fito co cale da galería 1 do túnel 1, unha galería de evacuación de 716 metros de lonxitude, marcando a finalización da escavación en mina no conxunto do proxecto, segundo informa a Autoridade Portuaria.
Esta obra, cunha lonxitude nos seus eixos de 6,7 quilómetros, entre o porto e o seu inicio na contorna do polígono de Vío, levou a escavación de 7,4 quilómetros de túneles, pola necesidade de executar tres galerías de evacuación no túnel 1 para cumprir a normativa ferroviaria vixente en materia de seguridade.
A escavación destes túneles desenvolveuse mediante a técnica do Novo Método Austríaco, consistente no arranque do material empregando técnicas de voadura e de escavación con medios mecánicos (retroexcavadores) e aplicando sostementos flexibles en función da calidade do terreo que se atravesa.
A lonxitude máxima alcanzada en cada ciclo de escavación e sostemento é de 5 metros. O túnel 1, de 3.739 metros de lonxitude, conta con outras dúas galerías de emerxencia de 729 e 685 metros. Ao longo dos últimos meses hanse simultaneado os traballos de escavación da galería 1, con traballos de revestimento no túnel principal e na galería 3.
No túnel 2, de 774 metros, finalizouse o revestimento no mes de xullo, e utilízase actualmente como viario interno para o transporte de materiais excedentes cara ao Porto Exterior.
“Estes materiais empregaranse como recheo portuario, fomentando a economía circular e reducindo a pegada de carbono, ao minimizar a afección á contorna”, explica a Autoridade Portuaria que engade que nas próximas semanas comezarase cos traballos de execución das beirarrúas de evacuación. As obras concluirán en 2026 e estarán plenamente operativas en 2027.