Afectados por linfoma instaron a concienciar sobre o que son os cancros hematológicos, pór de manifesto as necesidades que teñen os pacientes e difundir que existen alternativas e opcións terapéuticas para o seu tratamento.
Así o puxeron de manifesto con motivo dunha campaña informativa no complexo hospitalario universitario da Coruña (Chuac). E é que, segundo indicaron, case o 82% da poboación admite descoñecer que son os cancros no sangue. En concreto, o linfoma representa “entre o quinto ou o sexto tumor cancerígeno a nivel mundial”.
Así se desprende dun estudo realizado por IPSOS e impulsado por Lilly dentro da iniciativa ‘Linformados, entendendo o linfoma, visibilizando vidas’.
A mesma foi posta en marcha en colaboración coa Asociación Española de Afectados por Linfoma, Mieloma e Leucemia (AEAL) e co aval da Sociedade Española de Hematología e Hemoterapia (SEHH) e o Grupo Español de Linfomas e Transplante Autólogo de Medula Ósea (Geltamo).
“O obxectivo é concienciar sobre o que son os cancros hematológicos, pór de manifesto as necesidades que teñen os pacientes e dar a coñecer que existen alternativas e opcións terapéuticas para o seu tratamento”, explicou o xerente de AEAL, Marcos Martínez.
Foi durante a presentación deste proxecto no Chuac, onde este martes e mércores estará instalado un punto informativo interactivo para pacientes e familiares.
NOVOS TRATAMENTOS
Respecto desta patoloxía, na súa intervención, o médico adxunto do servizo de Hematología do Chuac, Juan Pío-Torres destacou que na actualidade existen “tratamentos novos e novas investigacións”.
“Isto fainos pensar que co tempo faremos tratamentos libres de quimioterapia”, avanzou tras expor que o “linfoma é unha enfermidade que non se coñece ben aínda que representa entre o quinto ou o sexto tumor ou cancro a nivel mundial”.
Neste sentido, concretou que na área sanitaria A Coruña-Cee “dos pacientes con tumores oncohematológicos, un 70% son linfomas”. “Afortunadamente, curan e os que non curan se cronofican, a prevalencia é alta”, apuntou.
Así, Pío-Torres recalcou que esta campaña vai axudar ao paciente a “saber cal é o seu diagnóstico, que tipo de tratamentos vai recibir, cales son os efectos deses tratamentos e cal é o seu prognóstico”.
Pola súa banda, a directora de Asuntos Corporativos de Lilly España, Teresa Millán, sinalou que “só o 36%” dos enquisados “coñecían os síntomas do linfoma e isto fai que os pacientes sentan moi sós”. Este punto informativo desprazarase “proximamente ao País Vasco, Cataluña e Andalucía”, avanzou, para continuar coa difusión tras o seu paso por Madrid, Salamanca e A Coruña.

