Dúas empresas solicitaron construír no porto exterior da Coruña compoñentes de eólica mariña, segundo informou o presidente da Autoridade Portuaria da Coruña, Martín Fernández Prado, nunha comparecencia para facer balance de 2022 e avanzar as previsións do próximo ano.
Nela, adiantou que en próximas datas publicaranse as dúas primeiras solicitudes para instalar plantas de fabricación de pezas de eólica mariña para exportación a Francia e o Reino Unido. Ademais, indicou que só na menor das dúas fábricas planificadas estímase a creación de 400 postos de traballo.
Para o presidente da Autoridade Portuaria, todos os proxectos relacionados co ‘Green Port’ e as novas enerxías como o amoníaco verde e derivados do hidróxeno verde serán un motor de crecemento para o futuro. Tamén explicou que se seguirá avanzando no proxecto de autoconsumo do porto exterior para alcanzar o obxectivo de cero emisións de carbono en 2024 e impulsar o proceso de descarbonización industrial en toda a contorna do complexo portuario.
En canto ao balance de 2022, indicou que foi “un gran ano con fantásticos resultados de tráficos e económicos”. En particular, destacou a “marca” en cruceiros, cereais e graneis sólidos, así como o crecemento expoñencial da actividade en Langosteira, con previsión de finalizar o exercicio con 4,2 millóns de toneladas movidas, que representan unha cuarta parte dos 16 millóns rexistrados desde a posta en servizo en 2012.
Engadiu que en Langosteira se abren tamén “fantásticas expectativas a curto prazo vinculadas á fabricación e exportación de grandes pezas de eólica off-shore“. Como fito relevante de 2022, subliñou a construción da nova terminal de Repsol en Langosteira, onde en breve se iniciarán as probas do poliducto, coa previsión de abordar o próximo ano o traslado das descargas de petróleo. Tamén destacou o inicio das obras do acceso ferroviario.
PEIRAOS
No ámbito da relación porto-cidade, Fernández Prado destacou a apertura do porto á cidadanía, que comezou polo peirao de Transatlánticos e Batería e este ano culminou con Calvo Sotelo
Respecto da futura reurbanización dos peiraos, lamentou que o Concello da Coruña non concretase a súa proposta, pero mostrouse esperanzado en que en 2023 póidase asinar o convenio para Batería e Calvo Sotelo.
Respecto diso, avogou por un acordo no que “todos”, en referencia á cidadanía, as administracións, as empresas e a actividade económica da cidade, “saian gañando”. Por outra banda, emprazou a chegar primeiro a un acordo sobre Batería e Calvo Sotelo para logo abordar a situación dos peiraos de San Diego.