O Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible vén de presentar a información pública o estudo informativo para o establecemento dunha sucursal para conectar directamente en tren ata A Coruña con Betanzos e Ferrol. En concreto, o ramal de conexión ou bypass, ubicaríase entre as liñas de ancho ibérico León – A Coruña e Betanzos Infesta – Ferrol, o que melloraría o servizo e os tempos do recorrido entre A Coruña e Ferrol.
O deseño resultante é un ramal de conexión de aproximadamente 1,6 km de lonxitude, en cuxo desenvolvemento hai dous viadutos de 36 e 873 m para salvar respectivamente as estradas CP-0105 e N-6 e o regato Callou. O orzamento base de licitación é de 28,97 millóns de euros (IVE incluído).
O ámbito do estudo enmárcase no concello de Betanzos, na provincia da Coruña, onde se atopan actualmente os servizo das citadas liñas ferroviarias que enlazan a estación Infesta de Betanzos. A configuración actual non o permite unha conexión directa para os trens que realizan o traxecto entre A Coruña e Ferrol, sendo necesario facer un cambio de rumbo da marcha que supón un atraso para estas circulacións.
O estudo xa foi aprobado provisionalmente e o prazo para a presentación das observacións comezará cando se publique no Boletín Oficial do Estado.
O trámite de información pública consta dun prazo de 30 días hábiles contados a partir do día hábil seguinte ao da publicación do anuncio no BOE e dura o trámite de audiencia un mes.