4 funcións en dous días é capaz de encher a obra “Recortes”, da compañía Ainé. Unha demostración do vivo que está o teatro galego. Tan vivo como a entrega dos espectadores, participantes dende o primeiro segundo na obra como parte desa afección futboleira que tanto ten que mellorar.
Porque Recortes, baseada nun texto xornalístico de Nacho Carretero e dirixida por Tito Asorey, non é outra cousa que unha escola de afeccionado, que trata de explicar a paixón que vive unha persoa á que lle “pica” o fútbol, pero tamén denunciar o negocio en que se ten convertido o fútbol profesional.
Nunha complicada maridaxe entre risas e momentos serios, aderezada, como adoita a familia de Ainé facer, en clave musical (tremendo Sergio Zearreta), a obra reflexiona, sobre temas tan serios como os amaños de partido, o trato de xogadores como produtos, a falta de afección ao fútbol feminino ou o amaño de partidos.
Manuel Cortés está incrible; Isabel Garrido mete un alegato do fútbol feminino que estremece; pero se cadra a meirande protagonista é a complicidade que consegue Touriñán, el só no medio do escenario comandando os complicados momentos de cambio de ton, nos que parece que está falando contigo, con todos e cada un dos membros do público, na barra dun bar con total confianza.
Pero a obra nunca deixa de ser unha comedia, que busca recuperar o fútbol de antes, para repensarmos en que outro fútbol é posible, e que cómpre manter a ilusión dun neno para mantelo san.
#Odioeternoaofútbolmoderno.