A Asociación de Empresarios de Galicia (ASCEGA) presentou unha alegación ao orzamento municipal da Coruña para 2024, aprobado inicialmente o pasado 28 de novembro, e solicita ao goberno municipal de Inés Rey que non continúe rebaixando o orzamento destinado a axudar ás comunidades de veciños a instalar e renovar ascensores que lles permitan garantir a mobilidade vertical.
ASCEGA lembra que se pasou de 2,6 millóns en 2014 a 1,45 millóns en 2020 e a mesma cantidade en 2022. Na aprobación inicial do orzamento de 2024, a cantidade volveu baixar a 1 millón de euros, o que supón un descenso de máis do 60% dos recursos económicos destinados a axudar a persoas con graves dificultades de mobilidade verticalmente, nos últimos 10 anos.
Retrasos
Ademais, a asociación confirmou e denunciou reiteradamente que existe un importante problema na tramitación das licenzas de instalación de ascensores que, en moitos casos, teñen un atraso ata a súa aprobación de entre 24 e 36 meses.
Baixa execución
A iso hai que engadir a escasa execución do orzamento municipal destinado á accesibilidade nos últimos anos, xa que dende 2016 ata 2022 non se investiron 6 millóns de euros aprobados nos sucesivos orzamentos municipais, que se destinarían a instalar 140 ascensores noutros tantos edificios da cidade e axudar a 3.500 veciños que carecen deste servizo básico.
Pasos
”É vital pasar de 10 anos de recortes a 10 anos de investimento real para garantir a mobilidade vertical de miles de persoas da cidade”, sinalan dende a asociación, solicitando varias medidas, como destinar un total de 3 millóns nestes orzamentos de 2024 para se poidan instalar 70 ascensores noutros tantos edificios da cidade e que esta cantidade se manteña durante, polo menos, tres anos.
Solicitan ademais “revisar a normativa municipal para a concesión destas axudas e a tramitación das licenzas de instalación de ascensores, coa finalidade de facilitar a máxima axuda económica posible ás persoas vulnerables”; e “considerar os recursos económicos para a creación dunha Oficina Técnica de Rehabilitación, dentro da Consellería de Urbanismo, cun apartado especialmente dedicado á tramitación de licenzas para a instalación de ascensores. O obxectivo é axilizar o máximo posible a tramitación das licenzas e garantir que sexan aprobadas nun máximo de 8 semanas, así como asesorar comunidades veciñais sobre as solucións técnicas que permiten instalar ascensores en calquera edificio, por complicado que sexa”.
Piden tamén “a creación dunha plataforma telemática municipal, que permita o seguimento da tramitación das licenzas municipais”.
Impostos
A entidade tamén presentou alegacións ás Ordenanzas Fiscais, aprobadas inicialmente o pasado 9 de novembro, solicitando a conxelación dos tributos e taxas municipais que foron incrementados polo goberno municipal e que afectan ás solicitudes de ocupación de dominio público, ás comunicacións previas. , as declaracións previas e licenzas de apertura de establecementos, o imposto de actividades económicas, o imposto de bens inmobles (IBI), o imposto de circulación (IVTM), o imposto de aplicación de terrazas e 17 ordenanzas fiscais de diversos servizos municipais.
Máis novas
Critican o baixo nivel de execución dos Orzamentos municipais
As obras dos barrios nas que o Concello investirá 93 millóns de euros