O estado de saúde da música galega contemporánea é o mellor é décadas. Diso non cabe dúbida, e a revolución do “tradi” galego así o ratifica. Pero para ordeala, para darlle un marco, un contexto, o xornalista Alejandro Gándara Porteiro está a realizar, co apoio da Bolsa de Investigación de Artes e Humanidades da Deputación Provincial da Coruña, un proxecto que se chama “Galician Beats.
Os resultados da investigación pretenden ser prácticos e teñen como obxectivo a creación de dúas obras que se difundirán en aberto: Un catálogo da música electrónica galega, atendendo a xéneros populares, experimentais e académicos, así coma selos discográficos, eventos, locais e escolas. E unha publicación en formato podcast que resuma a investigación e o catálogo.
”Na última década, Galicia viviu unha expansión sen precedentes na creación de música electrónica” explica o baiés. “Por primeira vez na historia da música galega, estas técnicas, sons, ritmos e texturas teñen unha presenza destacada en múltiples e hereroxéneos proxectos musicais que chegan a amplos públicos dentro e fóra do país. Desde propostas moi populares ata outras experimentais, pasando por todo un universo en expansión no ámbito do clubbing, a música electrónica parece estar acadando un papel central no discurso musical galego, como xa acontece en todo o mundo”.
Porén, Gándara entende que “malia todo, as investigacións neste eido son moi escasas. A única obra de referencia é selectronic.gal, unha guía publicada con motivo da celebración na Coruña do festival Sónar, hoxe moi desactualizada”. E aí aparece o proxecto Galician Beats, para corrixir esta eiva, realizando unha investigación da última década que axude a completar a historia da electrónica galega desde 2010, contextualizando o momento actual e facendo un repaso das súas propostas máis destacadas.
”O obxectivo do proxecto é dobre: por unha parte busca entender, en clave local e global, que pasou nestes anos para que a electrónica fose permeando unha gran parte do universo musical galego, desde proxectos moi populares ata un underground sempre fértil, pero tamén fráxil. A investigación tamén busca artellar unha imaxe do momento presente, abranguendo as diferentes escenas e propostas que se dan na actualidade dentro —e moitas veces fóra— de Galicia”.
Así, para ir avanzando, Gándara, que ten colaborado con medios como Luzes, Novas da
Galiza, ou o Diario Cultural Zeta da Radio Galega, ademais de realizar proxectos audiovisuais como a longametraxe documental Dorothé na Vila, e na actualidade estuda produción de música electrónica na escola Garaxeland de Santiago de Compostela, propón espallar formulario online para recadar información que axude á investigación.
Por agora de momento no catálogo de artistas leva rexistrados 60 proxectos musicais (grupos ou solistas) e 80 DJ e produtores, ademais de 40 colectivos e promotoras que se dedican a facer eventos de música electrónica; e de 15 selos discográficos que publican música electrónica (moitos deles exclusivamente) e outros tantos espazos de programación/difusión/ensino.
Máis novas musiqueiras
De Ninghures e Fillas de Cassandra trouxeron a festa dos medios en galego á Coruña
As Fillas de Cassandra ou o destape da música tradicional galega