As obras do acceso ferroviario ao porto exterior de Punta Langosteira alcanzaron un novo fito ao producirse o primeiro cale do túnel principal, o túnel 1, que mide 3,7 quilómetros, informa a Autoridade Portuaria.
Nun comunicado, remarca que “continúa así a execución deste proxecto, que está financiado ao 100% por fondos Next Generation da Unión Europea”.
Pola súa lonxitude, este túnel, que representa máis do 55% do percorrido total da ligazón ferroviaria coa rede xeral, vai provisto de tres galerías de evacuación.
A súa escavación acométese desde catro frontes: dous desde os seus extremos, en Vío e en Suevos, e outros dous desde unha das galerías de evacuación. Xa se completou o ciclo desde Suevos, ao producirse o encontro dos equipos que realizaban as escavacións desde este extremo e desde a galería de evacuación, o que se denomina primeiro cale ou cale parcial.
“Prevese que o cale definitivo teña lugar nas primeiras semanas de 2025, xa que só faltan 300 metros para que se escave o tramo que vai desde o extremo de Vío á fronte que avanza desde a galería”, explica o organismo portuario. Con iso, finalizaría a escavación en túnel do acceso en sentido A Coruña, o que constitúe o ramal norte.