A licitación pública para a redacción do Máster Plan de Coruña Marítima concluíu a súa fase de presentación de candidaturas, cun total de 15 propostas recibidas. O proceso, despois dos cambios engadidos trala resolución do Tribunal Administrativo Central de Recursos Contractuais, por mor dos recursos que presentaran varios arquitectos, busca seleccionar o equipo responsable de deseñar o futuro do porto interior e a súa integración coa cidade. Con todo, entre o colectivo de arquitectos da zona, non consta a presentación de propostas saídas de estudios da cidade.
Nos próximos días reunirase a Mesa de Contratación, que procederá á apertura da documentación xeral presentada e á identificación das empresas e unións temporais de empresas (UTEs) participantes.
Selección de finalistas
A partir dese momento, abrirase un prazo de 2 meses durante o que se procederá a seleccionar os cinco finalistas, segundo os criterios que figuran no prego. As bases da licitación manteñen a necesidade de que os equipos sexan multidisciplinares, con experiencia acreditada en áreas como urbanismo, paisaxismo, arquitectura, hidroloxía, portos, ferrocarrís e mobilidade, entre outras, dada a complexidade do ámbito de actuación, ao redor dun millón de metros cadrados.
A selección valorará especialmente a calidade e complexidade dos traballos previos, así como a traxectoria profesional, experiencia e recoñecementos obtidos polos equipos. Priorizarase a excelencia técnica fronte ao volume de proxectos realizados.
Avaliación final e adxudicación
Unha vez seleccionados os cinco equipos finalistas, abrirase un período de 5 meses para que estes preparen as súas propostas. Cada unha das cinco ofertas será valorada con criterios que terán en conta a calidade técnica da proposta, a súa funcionalidade, os aspectos ambientais e os aspectos económicos. Desta avaliación sairá a adxudicataria do Máster Plan e nese momento xa se coñecerá a maqueta de todo o proxecto.
O equipo gañador terá entón un ano para desenvolver o plan director do proxecto Coruña Marítima, así como todos os anexos e documentos complementarios que figuran nas bases. O importe da licitación é de 3 millóns de euros, que serán financiados polas seis administracións que impulsan o proxecto: Concello da Coruña, Autoridade Portuaria, Xunta de Galicia, Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible, Puertos del Estado e ADIF.
Un proxecto estratéxico para a cidade
O ámbito de actuación abarca desde o dique de abrigo ata a dársena de Oza, incluíndo a estación de mercadorías de San Diego.
O Máster Plan deberá cumprir cos catorce Acordos Estratéxicos aprobados pola Comisión Coruña Marítima. Entre os seus obxectivos destacan:
– Reforzar a actividade portuaria
– Impulsar novas actividades económicas
– Mellorar a mobilidade urbana e metropolitana
– Crear novos equipamentos públicos, incluído un edificio emblemático que caracterice a intervención
– Potenciar as zonas verdes e a sustentabilidade

