InicioA CORUÑAEmpresas privadas de ferrocarril ven con bos ollos a liña ACoruña - Lisboa

Empresas privadas de ferrocarril ven con bos ollos a liña ACoruña – Lisboa

Publicada o

Por europapress

Iryo, marca coa que opera en España a compañía privada ferroviaria Ilsa, agradece “o respaldo” da Comisión Europea ao proxecto de liña entre A Coruña e Lisboa, aínda que apunta que existen “actuais obstáculos” para os cales observa “a necesidade de elaborar un proxecto conxunto de desenvolvemento de infraestruturas que implique a España e Portugal”.

Segundo trasladan fontes de Iryo a Europa Press, esta liña diúrna A Coruña-Lisboa está “nun momento demasiado incipiente”. Defende o seu “marcado carácter europeísta”, “coa convicción de que o tren terminará sendo a primeira opción para todos os viaxeiros por ser a máis sustentable e confortable”.

Por iso, celebran o apoio da Comisión Europea ao dez proxectos piloto de trens transfronteirizos, o que impulsa a conectividade sustentable entre países.

Así, estas fontes consideran que o proxecto piloto “pode axudar a dar o impulso necesario á liberalización efectiva do sector ferroviario en Portugal coa entrada de novos operadores, o que suporá beneficios moi positivos para os pasaxeiros, xa demostrados noutros países”.

Sobre esta iniciativa e a posibilidade de que Iryo opere trens privados como competencia a Renfe no eixo atlántico no marco da liña A Coruña-Lisboa, Adif indica a Europa Press que dá “a benvida a un maior uso da rede ferroviaria que xestiona, mediante calquera iniciativa que fomente o incremento dos servizos”.

A lista de 10 proxectos que apoia a Comisión Europea sinala que se ordenan en función do inicio da data de planificación, onde a ruta diúrna A Coruña-Lisboa ocupa o penúltimo lugar, só antes que a conexión de Cataluña co sur de Francia.

As propostas foron presentadas polo sector ferroviario e as autoridades competentes en resposta ao Plan de Acción da Comisión para impulsar os trens de pasaxeiros transfronteirizos e de longa distancia adoptado en decembro de 2021.

CHEGADA DAS ‘FRECHAS VERMELLAS’

Ilsa, o novo operador que compite con Renfe e Ouigo na alta velocidade española e cuxo capital é principalmente español e italiano, arrincou as súas primeiras viaxes en tren no último trimestre de 2022 baixo o nome comercial de Iryo.

A compañía está participada ao 45% por Trenitalia, o operador público italiano, ao 30% polos fundadores da aerolínea valenciana Air Nostrum e ao 25% por Globalvía.

Actualmente, oferta os seus trens ‘low cost’, coñecidos como Frechas Vermellas, en tres principais corredores de alta velocidade: de Madrid a Barcelona, a Levante e ao sur. Conecta así a capital con Barcelona, Zaragoza, Sevilla, Málaga, Córdoba, Valencia e Alacante.

Ilsa conta co ETR1000, o tren “máis rápido, sustentable e silencioso de Europa”, segundo a compañía. Trátase dun modelo interoperable en distintos países europeos, mide 200 metros de longo, ten capacidade para ata 467 pasaxeiros e pode alcanzar velocidades comerciais de ata 360 quilómetros por hora.

Recentemente, a CNMC concluíu que Iryo pode prestar servizos de alta velocidade en catro novos percorridos (as rutas Madrid-Cuenca, Madrid-Albacete, Albacete-Conca e Barcelona-Camp de Tarragona). Competencia sostén que estes servizos “respectan o equilibrio económico do contrato de servizo público que Renfe Viaxeiros ten co Estado”.

Ademais da liña A Coruña-Lisboa, entre os 10 proxectos dos que informou a Comisión Europea tamén se atopa outro de Ilsa, que vai de Lisboa a Madrid.

ÚLTIMAS

A Coruña prorroga os orzamentos para 2025 tras non chegar a un acordo PSdeG e BNG

O goberno local da Coruña aprobou, en Xunta de Goberno, a prórroga dos orzamentos para 2025 tras...

Oda aos Festivais de Nadal

Saímos do festival de Nadal da nosa filla. É o noso penúltimo festival de...

Mobilización da comunidade educativa do CEIP de Prácticas da Coruña pedindo “melloras urxentes” no centro

Representantes da comunidade educativa do CEIP de Prácticas da Coruña mobilizáronse para demandar "melloras...

A reurbanización dos Cantóns comezará a comezos de 2025 e durará 20 meses

Anunciada no mes de xuño, o Concello da Coruña vén de adxudicar hoxe a...