Iryo, marca coa que opera en España a compañía privada ferroviaria Ilsa, agradece “o respaldo” da Comisión Europea ao proxecto de liña entre A Coruña e Lisboa, aínda que apunta que existen “actuais obstáculos” para os cales observa “a necesidade de elaborar un proxecto conxunto de desenvolvemento de infraestruturas que implique a España e Portugal”.
Segundo trasladan fontes de Iryo a Europa Press, esta liña diúrna A Coruña-Lisboa está “nun momento demasiado incipiente”. Defende o seu “marcado carácter europeísta”, “coa convicción de que o tren terminará sendo a primeira opción para todos os viaxeiros por ser a máis sustentable e confortable”.
Por iso, celebran o apoio da Comisión Europea ao dez proxectos piloto de trens transfronteirizos, o que impulsa a conectividade sustentable entre países.
Así, estas fontes consideran que o proxecto piloto “pode axudar a dar o impulso necesario á liberalización efectiva do sector ferroviario en Portugal coa entrada de novos operadores, o que suporá beneficios moi positivos para os pasaxeiros, xa demostrados noutros países”.
Sobre esta iniciativa e a posibilidade de que Iryo opere trens privados como competencia a Renfe no eixo atlántico no marco da liña A Coruña-Lisboa, Adif indica a Europa Press que dá “a benvida a un maior uso da rede ferroviaria que xestiona, mediante calquera iniciativa que fomente o incremento dos servizos”.
A lista de 10 proxectos que apoia a Comisión Europea sinala que se ordenan en función do inicio da data de planificación, onde a ruta diúrna A Coruña-Lisboa ocupa o penúltimo lugar, só antes que a conexión de Cataluña co sur de Francia.
As propostas foron presentadas polo sector ferroviario e as autoridades competentes en resposta ao Plan de Acción da Comisión para impulsar os trens de pasaxeiros transfronteirizos e de longa distancia adoptado en decembro de 2021.
CHEGADA DAS ‘FRECHAS VERMELLAS’
Ilsa, o novo operador que compite con Renfe e Ouigo na alta velocidade española e cuxo capital é principalmente español e italiano, arrincou as súas primeiras viaxes en tren no último trimestre de 2022 baixo o nome comercial de Iryo.
A compañía está participada ao 45% por Trenitalia, o operador público italiano, ao 30% polos fundadores da aerolínea valenciana Air Nostrum e ao 25% por Globalvía.
Actualmente, oferta os seus trens ‘low cost’, coñecidos como Frechas Vermellas, en tres principais corredores de alta velocidade: de Madrid a Barcelona, a Levante e ao sur. Conecta así a capital con Barcelona, Zaragoza, Sevilla, Málaga, Córdoba, Valencia e Alacante.
Ilsa conta co ETR1000, o tren “máis rápido, sustentable e silencioso de Europa”, segundo a compañía. Trátase dun modelo interoperable en distintos países europeos, mide 200 metros de longo, ten capacidade para ata 467 pasaxeiros e pode alcanzar velocidades comerciais de ata 360 quilómetros por hora.
Recentemente, a CNMC concluíu que Iryo pode prestar servizos de alta velocidade en catro novos percorridos (as rutas Madrid-Cuenca, Madrid-Albacete, Albacete-Conca e Barcelona-Camp de Tarragona). Competencia sostén que estes servizos “respectan o equilibrio económico do contrato de servizo público que Renfe Viaxeiros ten co Estado”.
Ademais da liña A Coruña-Lisboa, entre os 10 proxectos dos que informou a Comisión Europea tamén se atopa outro de Ilsa, que vai de Lisboa a Madrid.