InicioA CORUÑAGarante o protocolo da Fachada Marítima a titularidade pública do terreos portuarios...

Garante o protocolo da Fachada Marítima a titularidade pública do terreos portuarios de San Diego?

Publicada o

Por Ubaldo Cerqueiro

Dábase un paso importante a semana pasada coa creación da Comisión para reordenación urbanística dos peiraos. Xunta, Concello, Ministerio de Transportes, Portos do Estado, Adif e a Autoridade Portuaria coruñesa asinaban o convenio para comezar a debater sobre a reformulación das zonas de Batería-Calvo Sotelo e de San Diego, dous espazos que van cambiar por completo a fisionomía da cidade.

As primeiras críticas non tardaron en caer. Se dende a Marea Atlántica calificaban de de “decepcionante” o convenio, o BNG reclamaba que se incluíra a condonación da débeda polo porto exterior, para evitar ter que vender parte dos terreos para ter que saldala. De feito, o BNG incide en que o convenio si limita a titularidade pública aos peiraos de Calvo Sotelo e Batería, pero abre a porta á privatización no resto de ámbitos, singularmente San Diego.

Hoxe é o colectivo Defensa do Común, a través do seu voceiro, o noso columnista Ricardo Vales, sempre comprometido co aproveitamento público do noso solo, o que avalía o protocolo de reordenación da fachada marítima. A entidade reincide nestes puntos xa descritos, vinculados coa débeda do porto exterior, e a posible venda dos terreos de San Diego. Pide ademais a participación da sociedade civil no proceso de negociación.

Carta de Defensa do Común

1.- O texto do protocolo coincide, na práctica, co que xa recollían os convenios urbanísticos de 2004, isto é “aproveitamentos urbanísticos dos terreos (que foron desafectados, no seu caso, para usos portuarios) cuxos rendementos económicos vinculados ao financiamento das obras de construcción do porto exterior” (4). E lembra, novamente, que “tanto os citados convenios de 2004, como o propio Convenio de Normalización Financieira subscrito entre a Autoridade Portuaria e Portos do Estado en 2011, recollen a necesidade de obter recursos procedentes da enaxenación de activos que deixen de ter un uso portuario de cara á amortización dos préstamos existentes, asegurando así a sostenibilidade financieira da Autoridade Portuaria en termos de curto, medio e longo prazo” (5).

2.- Respecto á titularidade pública dos terreos, o protocolo sinala que, alén de “basearse na titularidade pública dos espazos”, que tan só concreta para a zona de Batería-Calvo Sotelo, engade o feito de que “no caso dos terreos situados na zona San Diego-porto petroleiro os usos e a titularidade pública conseguente terán que analizarse á luz da situación actual do porto da cidade e coa necesaria xeración de recursos económicos por parte da Autoridade Portuaria” (6). Unha das posibilidades será a construcción de 5000 ou 3000 vivendas, tal como barallan os diversos medios de comunicación, circunstancia que encaixa co proxecto redactado pola UDC. En definitiva, todo pivota ao redor da idea de “xerar un amplo valor económico para a propia Autoridade Portuaria” (3), cuestión que se repite continuamente no texto do protocolo.

3.- A cuestión da condonación da débeda omítese por completo ignorando a aprobación de acordos plenarios do Concello como o do 3 de decembro de 2020. Porque PSOE e PP néganse a cumplir acordos que eles mesmo aprobaron? A este respecto, cabe lembrar que o pacto PSdeG-PSOE e BNG para a investudura de Inés Rey dentro do capítulo “esixencia a outras administracións”, figuraba a “demanda da condonación da débeda do porto da Coruña”.

4.- Resulta sorprendente o feito de que o protocolo no apartado da natureza xurídica indique que “o presente protocolo é unha declaración de intencións, sen que en ningún caso a súa sinatura supoña a formalización de compromisos xurídicos concretos e esixibeis para as partes”, incidindo en que “o presente protocolo non supón obriga de achega económica algunha por parte das administracións e organismos asinantes”.

5.- Finalmente, Defensa do Común considera que o protocolo adolece de concreción sobre aspectos básicos profundizado no que interesa e omitindo o que non convén explicar cun exceso de literatura.
A este respecto, reitera a súa petición da condonación da débeda con cargo aos presupostos do Estado ou do Ministerio de Fomento, así como a esixencia da constitución dunha plataforma cívica integrada polo movemento asociativo en orde a definir os usos da fachada marítima: zonas verdes, usos cívicos, productivos e portuarios vencellados coas actividades pesqueiras e de transformación.

Máis novas

Concello, Xunta e Estado impulsarán unha comisión para a reordenación urbanística dos peiraos

O TSXG admite a trámite un recurso contra a urbanización do Campo da Estrada-A Maestranza

 

Defensa do Común pide que a Solana volva ser xestionada polo Concello cando remate da concesión

ÚLTIMAS

O Concello sacará a concurso o contrato para o novo Plan de Equipamentos Deportivos

No marco da folga de conserxes, pero sen facer referencia algunha, o Concello da...

Ollo, cortes en Alfonso Molina na saída cara á AP-9/Palavea este martes

As obras de remodelación da avenida Alfonso Molina, na cidade da Coruña, que realiza o Ministerio...

A Policía propón sancionar a 165 afeccionados polos altercados do Dépor-Málaga

A Policía elevou a un total de 165 afeccionados as propostas de sanción polos...

Renfe prestará servizo con 500 servizos de bus para facilitar a mobilidade polas obras na estación da Coruña

Renfe modificará o servizo e habilitará un plan alternativo de transporte por estrada con...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here