InicioA CORUÑAO futuro da fachada marítima da Coruña en xogo

O futuro da fachada marítima da Coruña en xogo

Publicada o

Por Ubaldo Cerqueiro

Este venres, despois de varios meses de comparecencias na Comisión da Fachada Marítima de diferentes entidades sociais e económicas da comarca, vai haber unha importante reunión para avaliar un estudo final, que podería ser levado á licitación se sae aprobado pola Comisión Coruña Marítima.

Un documento que non garante a titularidade pública dos peiraos de San Diego e Batería, e que contema a construción de edificios de vivendas nos mesmos para “garantir a viabilidade económica do proxecto”. Unha medida controvertida, xa criticada dende a sociedade civil, como Defensa do Común.
O documento recolle tamén un “equipamento cultural icónico” e un enlace de tren de cercanías, entre outras propostas.

O PP xa se ten posicionado a favor, sinalando que as “liñas principais do estudo son bos vimbios para comezar a deseñar o desenvolvemento destes terreos”.

Dende a sociedade civil, compartimos as estimacións de Defensa do Común respecto ao concurso de ideas para o futuro deseño portuario. A plataforma cidadá, co aval que lle proporciona a súa traxectoria na defensa dos espazos públicos portuarios dende as vertentes institucional e social, esíxirá a súa participación real para a defensa dos usos e dominios públicos e para amosar a súa oposición firme á obtención de plusvalías especulativas.

Decálogo de Defensa do Común para a Comisión Especial Fachada Marítima

  • 1.- Instar ao Goberno municipal a que elabore no prazo de seis meses as bases dunha proposta de ordenación (de usos e urbanística) e de xestión para o porto interior (peiraos de Bateria/Calvo Sotelo e San Diego), aos efectos do seu traslado e negociación coas restantes administracións competentes e co obxectivo de conveniar, deixando sen efecto os Convenios de 2004, os seguintes apartados :
    – a) Modificación dos instrumentos de ordenación de usos (Documento de utilización dos espazos portuarios) e urbanísticos (Plan especial de ordenación da zona de servizo do porto e PXOM).
    – b) Modelo de gobernanza (ente público de xestión).
  • 2.- Apoio e potenciación da continuidade da actividade portuaria no porto interior, en especial no referido ás actividades pesqueiras e de transformación, de economía azul e de actividades comerciais portuarias. Nos terreos funcionalmente ou tecnicamente non necesarios para a actividade portuaria, integración do uso de interacción porto-cidade, con destino a usos dotacionais públicos (equipamentos, espazos libres e zonas verdes) dentro do obxectivo dun gran parque urbano.
  • 3.- Mantemento da natureza demanial dos terreos, evitando a desafectación e correlativa mutación a patrimoniais dos mesmos. En consecuencia, exclusión do uso residencial.
  • 4.- Coherencia e axuste da futura ordenación do porto interior dentro do ámbito do conxunto do bordo litoral e da súa continuidade polas Xubias ata A Pasaxe, en especial no relativo aos sistemas xerais e ás normas de aplicación directa de  preservación dos valores ambientais, naturais e paisaxísticos.
  • 5.- Caracterización da natureza e réxime xurídico da entidade pública de xestión dos terreos de interacción porto-cidade, así como das súas fontes de financiamento.
  • 6.- Esixencia ao Goberno do Estado da condonación do préstamo de Portos do Estado coa Autoridade Portuaria, así como a dotación plurianual significativa de financiamento ás actuacións urbanizadoras de interacción porto-cidade no porto interior, debendo en ambos casos ser incluidas na programación plurianual dos Orzamentos xerais do Estado para o 2025. Todo ilo sen prexuizo da procedencia de renegociación das condicións (amortización e intereses) de dito préstamo.
  • 7.- Previsión dentro do novo Plan estratéxico e Plan de empresa da suficiencia de recursos ordinarios derivados da actividade portuaria (taxas de ocupación e de actividade) cos que asegurar tanto a cobertura do financiamento de investimentos operativos como do pago do servizo da débeda.
  • 8.- Dentro do obxectivo do marco de referencia supra-municipal da futura ordenación do porto interior, integrar a mobilidade metropolitana (viaria e ferroviaria) como eixo fundamental na ordenación, coa previsión de integración da estación de San Cristobal nunha futura rede de cercanías.
  • 9.- Asegurar a imprescindible participación pública e cidadá en todas as fases definidoras do novo escenario do porto interior. Creación dunha plataforma ou foro de participación estable sobre o litoral, aberto a entidades representativas, aos efectos de colaboración participada na elaboración de propostas, en especial as relativas aos apartados 1 e 5 antes sinalados.
  • 10.- Someter a consulta popular (art. 71 Lei 7/1985) a proposta definitiva sobre a ordenación e xestión do ámbito.

Máis novas da Fachada Marítima

Garante o protocolo da Fachada Marítima a titularidade pública do terreos portuarios de San Diego?

Entidades da Coruña reclaman que a fachada marítima aposte por un porto ligado á economía do mar

Defensa do Común e a AVV Oza-Gaiteira-Os Castros mandan as súas propostas para a renovación da fachada marítima

Análise: Que foi do interese xeral na reordenación urbanística da fachada litoral nas Xubias?

As 10 promocións urbanísticas formuladas na Coruña prevén a construción de 18.000 novas vivendas

ÚLTIMAS

As traballadoras das residencias privadas reclaman mellores condicións para poder dar unha atención de calidade

Nova mobilización polas rúas da Coruña (é raro día que non haia colectivo denunciando...

As traballadoras da Rede de Escolas Infantís Municipais sacan a careta a Borrego

Despois de meses esperando que o Concello cumprise as súas preguntas, as traballadoras da...

Comeza a actividade presencial na Axencia de Intelixencia Artificial na Coruña

A Agencia Española de Supervisión de Inteligencia Artificial (Aesia) celebrou este venres o seu...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here