InicioA CORUÑAAsí é o aprobado Máster Plan Coruña Marítima

Así é o aprobado Máster Plan Coruña Marítima

Publicada o

Por Ubaldo Cerqueiro

Non houbo noviddes na importante reunión desta mañá de venres e a Comisión Coruña Marítima aprobou as Bases estratéxicas do “Máster Plan” para a trascendental transformación da fachada marítima da cidade.

A reunión tivo lugar na sede da Autoridade Portuaria, presidida pola alcaldesa da Coruña, Inés Rey, e coa asistencia de representantes das seis administracións que participan no proxecto: o Concello da Coruña, a Xunta de Galicia, o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible, a entidade pública empresarial Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (ADIF), o organismo público Portos do Estado e a Autoridade Portuaria da Coruña, ademais dos/as representantes dos grupos políticos municipais: Partido Popular, PSdeG-PSOE e o Bloque Nacionalista Galego, que amosou as súas dúbidas sobre o proxecto e se abstivo nas votacións.

Para o grupo de goberno aprobouse un documento “aberto e flexible”, con “predominio dos espazos públicos, as zonas verdes e o contacto coa auga, que resolva os déficits en equipamentos e mobilidade, con carácter coruñés, focalizado na sustentabilidade e con participación directa da cidadanía”.

Un documento que chega tras dous meses de comparecencias de entidades sociais e económicas, pero que segundo colectivos veciñais non recolle demandas tan fundamentais como a garantía da titularidade pública dos terreos de San Diego ou a real participación da cidadanía no desenvolvemento dun proxecto que se desenvolverá nas próximas décadas convertindo o porto exterior da cidade nunha zona de uso común.

Ben é certo que o documento aprobado si contempla a posta en marcha do Foro Coruña Marítima, unha serie de obradoiros que contarán coa participación de especialistas locais e estarán abertos a asociacións, colexios profesionais, administracións, fundacións, partidos políticos, axentes sociais e colectivos cidadáns, ademais das empresas e os/as traballadores/as portuarios/as.
Ademais, nos próximos días habilitarase unha páxina web propia de Coruña Marítima, na que estarán dispoñibles os documentos do proxecto e que terá unha caixa de correos de suxestións aberta a toda a cidadanía.

Vivenda

Un dos puntos máis polémicos é a venda de terreos para a construción de novas vivendas, nun momento no que a cidade xa promocións en marcha por un total de 18.000 novas vivendas).

O Plan recolle a construción de vivendas (tense falado de ata 5.700) para a condonación da débeda co Concello co Porto, pero polo agora non trascende como será o procedemento, e a rexedora sinalou que “non estamos aínda nese momento”, indicando que “a intensidade do uso residencial, a porcentaxe de vivendas públicas e as características concretas dos edificios serán definidos no futuro, máis aló das disposicións iniciais que trace o Máster Plan”.

Zonas verdes, novos accesos e

As bases estratéxicas propoñen que a maior parte do ámbito sexa dedicada a usos cidadáns e públicos, con zonas verdes e equipamentos públicos. A reforma permitirá a “mellora da mobilidade na Coruña e na súa conexión coa área metropolitana, reorganizando os accesos ao centro urbano cun modelo sostible que favoreza a mobilidade sostible, ciclista e peonil”. Sempre iso si, favorecendo o achegamento ao mar

No que respecta ao aspecto ferroviario, indícase que, dado o traslado xa acordado da estación de mercadorías de San Diego, debe manterse a conectividade ferroviaria nas dársenas do porto interior que continúen con actividades portuarias, tendo en conta da importancia de favorecer a intermodalidade dos tráficos. Así mesmo, recóllese o uso da rede portuaria actual para o tráfico de pasaxeiros, e cítase a necesidade de habilitar unha nova estación de mercadorías na contorna da Coruña, para o que o Ministerio de Transportes xa iniciou o estudo informativo.

Máis cruceiros

No ámbito portuario, o Plan recolle que van seguir “fomentando a náutica, os cruceiros e as mercadorías que permanezan no porto interior”.

Pola súa parte, o Plan recoñece a importancia do Muro, a Lonxa da Coruña, líder a nivel nacional en volume de descargas de peixe fresco e marisco, pero non deixa clara cal será a súa ubicación, sinalando que que “calquera reordenación que se propoña debe supor unha mellora dos equipamentos, as infraestruturas e a capacidade operativa de toda a cadea de valor da venda, transformación e distribución dos produtos pesqueiros, contando coas opinións e achegas dos profesionais do sector”.

Concurso internacional

Outro dos puntos polémicos é a realización do Concurso “pechado”, como denuncian colectivos como Defensa do Común. A Comisión indica que despois da celebración dos obradoiros do Foro, convocarán en abril o concurso internacional para a adxudicación do Máster Plan. Ao concurso poderanse presentar todos os equipos e empresas que o desexen, tendo en conta que, polo alcance da intervención, deberán ter un carácter multidisciplinar, ao requirir a participación de profesionais da enxeñería, arquitectura, urbanismo, medio ambiente e outros campos afíns.
A Comisión Coruña Marítima seleccionará nun primeiro momento un máximo de cinco licitantes e, tras un proceso de análise e contraste de cada proposta, adxudicaralle a redacción do Máster Plan ao equipo mellor valorado. Prevese que este documento estea finalizado en 2027.

Máis novas

O BNG abstense na votación das bases estratéxitcas Coruña Marítima ante as “contradicións” sobre titularidade pública dos terreos

O futuro da fachada marítima da Coruña en xogo

Alertan que o documento-base da reforma portuaria prevé privatizar o solo de San Diego e non só para uso residencial

Garante o protocolo da Fachada Marítima a titularidade pública do terreos portuarios de San Diego?

As 10 promocións urbanísticas formuladas na Coruña prevén a construción de 18.000 novas vivendas

 

ÚLTIMAS

Xosé Abad deixa a dirección da Rede Acampa pola Paz tras 9 anos de máxima dedicación

Despois de 9 anos á fronte dun extenso equipo de profesionais voluntarios, o fotodocumentalista...

O PP considera necesario condonar a débeda do Porto e manter a titularidade pública dos terreos portuarios

Aprobaba onte a Comisión Coruña Marítima bases estratéxicas desta trascendental obra de reforma do...

O BNG abstense na votación das bases estratéxitcas Coruña Marítima ante as “contradicións” sobre titularidade pública dos terreos

Aprobáronse esta mañá as liñas estratéxicas da reforma da Fachada Marítima do porto interior...

A Xunta amplía a suspensión de actividades ao aire libre en varias zonas da Coruña

A Comisión Escolar de Alertas acordou este venres ampliar a suspensión de actividades ao aire...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here