InicioA CORUÑAA Marea sobre BiciCoruña: “O servizo debe mellorar nos barrios para que...

A Marea sobre BiciCoruña: “O servizo debe mellorar nos barrios para que sexa unha alternativa na mobilidade cotiá”

Publicada o

Por editor

Foron varias as queixas nas redes sociais durante este comezo de ano pola suposta diferencia entre certos barrios e o centro na disponibilidade de bicis municipais. Veciñ@s dos barrios máis alonxados do centro levan apuntando que en horas punta moitas estacións de BiciCoruña quedan baleiras, e que ademais a presenza de bicis eléctricas sempre é maior nas estacións máis céntricas.

Unhas acusacións complicadas de valorar, e para as que hai que ter en conta moitos factores, como os os fluxos de uso, as estacións máis demandadas… A realidade é que para convertirse nunha verdadeira alternativa de mobilidade non pode ser que chegues a estación e non hai bicis, ou a aplicación PBSC non funcione. Esa incerteza alonxa ao usuario do uso da bici como medio de transporte diario.

É a Marea Atlántica, a promotora dende o seu paso polo goberno deste fantástico servizo municipal de transporte público sostible, a que vén de realizar un estudo dos datos de uso de BiciCoruña a partir dun software propio. A entidade, que analizando os bos datos de uso (xa se superan as 7.000 persoas rexistradas e os 60.000 usos mensuais) considera que se ben “queda demostrado que Xulio Ferreiro tiña razón cando apostou pola bicicleta eléctrica, agora é o momento de levar BiciCoruña ás 25.000 persoas que aínda non teñen unha estación próxima e mellorar o funcionamento integral do servizo”.

O estudo, que analizou o uso do servizo durante os días laborables de catro semanas, entre o 27 de febreiro e o 24 de marzo, sinala que “estacións de BiciCoruña situadas no cinto da Rolda de Outeiro e outros barrios como Monte Alto, a diferenza das que se ubican no centro, pasan ata unha cuarta parte da primeira hora punta dos días laborables, entre as 8.30h e as 10h, sen ningunha bici coa que dar servizo á veciñanza”. Indo máis alá, 15 das 35 estacións operativas neste período chegaron a quedar sen bicis máis do 10% do tempo nestas horas punta. 8 delas, máis do 20% do tempo.

“O servizo fállalle aos barrios”, sinalan o grupo. “Hai estacións de primeira, que sempre teñen bicis en hora punta, cando as precisas para moverte, e hai estacións de segunda, especialmente nos barrios máis poboados, que chegan a estar baleiras ata un 25% do tempo nesas franxas tan importantes”.

Expansión

Se ben o aumento de estacións é constante, e a creación das últimas estacións permite cubrir a meirande parte da cidade cunha estación nun radio de menos de 500m, para a Marea é necesario seguir aumentando. “Hai máis de 25.000 veciñas e veciños que non teñen próxima unha estación de BiciCoruña. Establecendo un radio de 500 metros como distancia óptima para facilitar o acceso ao servizo, vemos que hai barrios coma Someso, Novo Mesoiro, Xuxán, Feáns ou Visma que non están cubertos pola rede. E quedan tamén fóra espazos tan sensibles coma os polígonos industriais de Agrela e Pocomaco e o campus universitario, lugares de destino dos desprazamentos diarios de milleiros de persoas”.

Para a Marea, o goberno ten que seguir aumentando máis e máis a presencia da bici na cidade: “Inés Rey fixo o doado: investir os fondos europeos conseguidos polo goberno da Marea Atlántica en bicis e estacións. Investiu pero deixou o servizo como estaba: BiciCoruña ten o mesmo persoal precario e o mesmo equipamento para o transporte e mantemento de bicis que tiña antes de ampliar estacións e incorporar as bicis eléctricas”. Por iso, piden “reforzar o equipo, contratar máis persoal, mellorar as condicións laborais do actual e poñer máis medios para que a reposición de bicis sexa máis rápida.

O grupo sinala que negociará cos concellos limítrofes a integración metropolitana dun servizo de bicicleta pública.

ÚLTIMAS

Decretan emerxencia sanitaria en Cambre para contratar de forma urxente a limpeza en colexios

A alcaldesa de Cambre, María Pan Lesta, acaba de asinar un decreto co que...

Un estudo da UDC apela ao papel das novas tecnoloxías para garantir “transparencia” en catástrofes marítimas

Responsables do terceiro volume do Anuario de Estudos Marítimos, que edita o Instituto Universitario...

Aprobada unha moción no Concello da Coruña para revisar o convenio de 2004 sobre o futuro dos peiraos

O pleno da Coruña aprobou este xoves, por unanimidade, unha moción para a revisión...

Operación Ospyl: incautadas miles de agullas e tintas de tatuaxe de contrabando

A Garda Civil realizou unha inspección de 23 locais de tatuaxe, micropigmentación e piercing na provincia da Coruña...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here