InicioECONOMÍAResiste a Coruña a chegada de 5 cruceiros nun mesmo día?

Resiste a Coruña a chegada de 5 cruceiros nun mesmo día?

Publicada o

Por Ubaldo Cerqueiro

As rúas do centro esta mañá estaban ateigadas. Máis de 14.000 turistas procedentes de 5 cruceiros agolpábanse entre as terrazas da Marina e da Praza da María Pita, percorrían o paseo marítimo ou ocupaban un espazo sempre inhóspito como o Rosal dos Xardíns de Méndez Núñez. A Autoridade Portuaria preparaba o tetris para a primeira escala quíntupla en toda a traxectoria da cidade e a segunda maior en número de visitantes da historia da cidade.

Ben preto pol mañá, o MSC Poesía, procedente de Leixoes con máis de 3.000 pasaxeiros, atracaba no peirao de San Diego, debaixo dos Castros. O peirao de Calvo Sotelo acollía doble visita, polo lado norte o Almera (con 835 pasaxeiros, procedente das Azores e que sae ás 15:00 camiño de Honfleur, na Bretaña Francesa), e polo sur o P6O Cruises (con 3.200 pasaxeiros, procedente de Southampton e de camiño a partir das 17:00h a Madeira).

Tamén a primeira hora da mañá, no peirao Centenario Oeste atracaba o Balmoral (de 1.400 pasaxeiros, procedente de Madeira e camiño de Southamptom dende as 13:30h).

Por último arredor das 12:30h, facía entrada no peirao de Trasaltánticos (o do Palexco) o Celebrity Apex, procedente de Southampton e camiño das Azorez, con máis de 3.2000 pasaxeiros a bordo, que pasarán o día ata as 22:00h da noite.

4 dos 5 cruceiros no porto da Coruna

Esta é só unha das xornadas desta semana, nos que a cidade recibe 13 embarcacións deste calado e uns 40.000 visitantes.

Unhas cifras que fan repensar o modelo turístico que quere ter a cidade.

Cartos, modelo ou medioambiente

Por un lado sempre está o argumento dos cartos. E de seguro que os establecimentos hostaleiros e comercios da zona do Obelisco, María Pita, Marina, e algo os da Cidade Vella (esta mañá non é que houbese moito movemento polo casco vello arredor das 13:00) estarán encantados coa chegada destes cruceiros, pero a realidade é que a meirande parte da cidade non se beneficia deste turismo.

Os informes medios a nivel estatal tasan o gasto medio dun crucerista ao día entre 40 e 60€ (certo é que apenas pasan 8 horas na cidade), polo que un día como o de hoxe, con máis de 14.000 visitantes, se poderían chegar a deixar na cidade entre medio e un millón de euros. Uns cartos, en calquera caso, moi concentrados.

Pero tamén hai moitos argumentos polo lado da masificación turística e o modelo turístico que quere seguir a cidade, e sobre o impacto ao medioambiente.

Neste eido, Xosé Manuel Barros, da respectada Asoc. Mar de Fábula, define a situación vivida hoxe como “unha bacanal da contaminación”. Barros, que xa ten enviado unha carta directa ao goberno municipal sobre o tráfico de cruceiros, e mesmo ten denunciado a descarga das augas residuais no Corredor Marítimo de Fisterra, a menos de 20 millas da nosa costa como teñen corroborado atopando varios elementos nunha limpeza realizada este inverno nun areal de Ferrol, explica o seu argumentario.

Cruceiro na Coruna

”Zona de baixas emisións?”

Barros pon o foco na contaminación aérea que se xenera nun día coma este, porque “ao non haber conexión eléctrica, os 5 cruceiros necesitan manter os seus motores prendidos, emitindo dióxido de carbono, óxido de sofre, óxido de nitróxeno, e partículas contaminantes… Coa paradoxa de ademais están atracados nunha Zona de Baixas Emisións instalada polo propio Concello”, apunta. Matiza que a Autoridade Portuaria ten como obxectivo esa conexión eléctrica, pero a complexidade da afronta demóstrase en que portos como o de Barcelona non a teñen aídna desenvolvida.

Para Barros, o “beneficio económico é unha falacia”, entendendo que xa teñen a comida pagada no propio barco, e que os cruceristas se dedican a “dar paseos e tomar algún café e algunha cervexa”.

Critica tamén a “turistificación” do centro da cidade, e lembra que “xa son moitos os portos europeos que poñen límites ao atraque ce cruceiros, por razóns de agobio, ou criterios medioambientais”, e lamenta que nesta cidade, “nun derroche de tercermundismo e paletada, abramos as portas a esta clase de turismo. É unha brutalidade”.

Máis novas

O porto da Coruña recibiu este martes a cinco cruceiros e 14.500 persoas

O porto da Coruña, na orixe da industria turística dos cruceiros a nivel mundial

Os cruceiros teñen permiso para descargar as súas augas residuais no Corredor Marítimo de Fisterra

A turistificación dos Espazos

Carta aberta ao novo goberno municipal sobre o tráfico de cruceiros no porto da Coruña

A esfera panorámica dun dos cruceiros máis grandes do mundo sorprende na Coruña

ÚLTIMAS

A bordo da memoria: o Elcano rende tributo á travesía esquecida de 1525 desde A Coruña ás illas Molucas

A saída de Ferrol do buque escola Juan Sebastián de Elcano, prevista para este...

Incendio nunha vivenda na rúa das Camelias da Coruña

Un total de tres persoas foron trasladadas en ambulancia ao CHUAC tras rexistrarse un...

Inés Rey sobre Feijóo: “non ten nada que achegar á cidadanía”

A alcaldesa da Coruña, a socialista Inés Rey, sinalou que o líder do Partido...

Convocados paros parciais na cociña do Hospital Quirón da Coruña o martes e mércores “contra os recortes”

O sindicato Unión Xeral de Traballadores Servizos Públicos (UGT-SP) anunciou unha convocatoria de paros...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here