Inicio Blog Páxina 467

O Centro García Sabell será reformado polo Concello da Coruña para promover a inclusión social e laboral

O Centro García Sabell converterase nun equipamento de referencia para levar a cabo medidas de inclusión social e laboral, segundo expúxose con motivo da visita da alcaldesa, Inés Rey, a esta instalación.

O edificio, situado na praza de Esteban Lareo, foi totalmente reformado grazas a un investimento de máis 500.000 euros achegados polo Concello e os Fondos Eidus.

“Con iniciativas como este Centro García Sabell, A Coruña avanza cara a ese modelo de cidade máis social que vimos deseñando coa posta en marcha doutros espazos como o Kiosko Down ou o Espazo Xuvenil do Remanso“, sinalou a rexedora.

O BNG completa a súa lista para as Municipais con moita xente independente

0
  • A candidatura féchaa Xosé Luís Armesto, ex reitor da UDC

 

Xa coñecíamos os nomes dos primeiros postos da lista do BNG para as eleccións do vindeiro 28 de maio. Pero onte, a Asemblea Local aprobaba por unanimidade o segundo tramo da candidatura da formación nacionalista. Unha lista chea de independientes, simbolizando que “cada vez hai máis sectores sociais que se achegan ao BNG, se senten identificados co noso proxecto de cidade e ven no Bloque a mellor ferramenta para que A Coruña desenvolva toda as súas potencialidades, para que lle deamos á cidade o impulso que precisa”, afirma o candidato do Bloque á Alcaldía, Francisco Jorquera.

Fiz Seixo, arquitecto e veciño da Agra do Orzán; Rocío Gómez, desempregada, activista polo dereito á vivenda en Stop Desafiuzamentos e veciña da Cidade Vella; Iago Pazos, traballador da refinaría de Repsol, membro do comité de empresa pola CIG e veciño de Santa Margarida; Pablo Méndez Carreira, profesor de música nun centro de ensino, pianista e pedadogo musical, director do coro de Canticorum, do coro Breogán da ONCE e do coro Coruña Cores, activista LGTB e veciño da Pescaría; e Teresa Castro, xubilada, defensora moi activa da sanidade pública e veciña da Praza do Libro, son algúns destes exemplos de veciñas que se unen a sumar ocupando os postos 15, 16, 17, 20 e 26 da candidatura, respectivamente.

De resto, Jorquera destacou que a candidatura do BNG configura un equipo “sólido e solvente”, con “moitas persoas novas e moi preparadas” e representa o que é A Coruña, unha cidade moi diversa tamén no territorial, e por tanto nela hai presenza de “veciños e veciñas” das distintas áreas da cidade. “Porque A Coruña é unha cidade de barrios e desde o BNG queremos pór os barrios no centro”, subliñou.

Cómpre resaltar o nome que pecha a lista: o prestixioso catedrático xubilado de Física Química, ex decano da Facultade de Ciencias e ex reitor da Universidade da Coruña Xosé Luís Armesto Barbeito.

A CANDIDATURA DO BNG:

  • 1.- Francisco Jorquera. O actual voceiro do BNG no Concello da Coruña. Licenciado en Historia pola USC.
  • 2.- Avia Veira. Concelleira nacionalista na Coruña. Membro do grupo municipal do BNG dende 2012. Foi responsable das áreas de Urbanismo, Mobilidade, Cultura e Servizos Sociais. É filóloga galega.
  • 3.- Mercedes Queixas. Deputado pola Coruña no Parlamento de Galicia. Membro do Instituto de Estudos Locais José Cornide, do Consello da Cultura Galega e académica da RAG.
  • 4.- David Soto. Catedrático de Dereito Público da UDC e representante sindical da CIG.
  • 5.- Ignacio Siota Mouzo. Actualmente traballa nunha sucursal bancaria. Foi o anterior Xefe Comarcal de Galiza Nova.
  • 6.- Guadalupe Martínez Junquera. Está estudando Socioloxía e é funcionaria da Administración autonómica. É militante do BNG dende 2019.
  • 7.- Xorge Castro Ruso. Traballa na biblioteca municipal da Sagrada Familia, pertence á xunta directiva da Asociación Cultural Alexandre Bóveda e tamén está vinculado ao mundo do teatro.
  • 8.- María Xesús Seijo García. Enfermeira con praza no Centro de Saúde dos Mallos e sindicalista da CIG, é presidenta da Xunta de Persoal da Área Sanitaria da Coruña.
  • 9.- Raimundo Martinez Fraga. Estudo dereito. Vinculado ao ámbito das asociacións culturais e deportivas.
  • 10.- Carlos Varela Souto. Veciño do Barrio das Flores dende hai máis de 50 anos e militante sindical.
  • 11.- Celia Armas García. Secretario Comarcal da CIG Enseñanza. Compaxina esta tarefa coa da Secretaría Xeral da Mesa de Normalización Lingüística.
  • 12.- Manuel Francisco Méndez López. Vinculado ao movemento veciñal, foi secretario da AVV da Ería do Orzán e, en dous períodos distintos, presidente da AVV de Novo Mesoiro.
  • 13.- Keina Espideira Gonzalez. Doutora en Ciencia Política e da Administración, exerce como profesora e investigadora no Departamento de Socioloxía e Comunicación CC da UDC, con liñas de actividade en políticas sociais, migracións e antirracismo.
  • 14.- Iria Buxán Raposo. Licenciado en Ciencias Políticas e da Administración pola USC, especialista en relacións internacionais e con podio en xestión sostible da terra e do territorio. Militante de Galicia Nueva.
  • 15.- Fiz Seixo Vázquez (independente). Arquitecto. Veciño da Agra do Orzán.
  • 16.- Rocío Gómez Lema (independente). Desempregada. Activista polo dereito á vivenda en Stop Desafiuzamentos. Veciña da Cidade Vella.
  • 17.- Iago Pazos Díaz (independente). Traballador da refinaría de Repsol. Membro do Comité de Empresa pola CIG. Veciño de Santa Margarida.
  • 18.- Belén Gallart Concheiro. Autónoma. Veciña dos Mallos.
  • 19.- Xabier Pérez Couto. Matemático. Divulgador científico. Colaborador da Agrupación astronómica Ío. Veciño do Paseo das Pontes.
  • 20.- Pablo Méndez Carreira (independente). Profesor de música nun centro de ensino, pianista e pedagogo musical. Director do Coro de Canticorum, do Coro Breogán da ONCE e do coro Coruña Cores. Activista LGTB e veciño da Pescaría.
  • 21.- Teresa Ramiro Fernández. Mariscadora e poeta. Activista na defensa das artes e do patrimonio no colectivo In Nave Civitas. Veciña de Catro Camiños.
  • 22.- Manuel Bouzón Vila. Traballador xubilado de Emesa. Fotógrafo afeccionado. Veciño de Labañou.
  • 23.- Nicolás Neira Rivera. Estudante de Xeografía na USC. Galiza Nova. Activista nas peñas deportivistas. Veciño de Visma.
  • 24.- Beatriz Gómez Amigo. Activista do memorialismo na Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica, da que foi presidenta. Veciña de Cances (A Silva).
  • 25.- Jorge González Fernández. Funcionario da Xunta de Galiza. Veciño dos Mallos.
  • 26.- Teresa Castro Ferreiro (independente). Xubilada, defensora moi activa da sanidade pública galega. Veciña da Praza do Libro.
  • 27.- Xosé Luís Armesto Barbeito. Catedrático xubilado de Física Química na UdC. Ex Decano da Facultade de Ciencias e ex Reitor da Universidade da Coruña.

Máis info

O BNG presenta unha candidatura de “solvencia” que contrapón a un goberno “inestable”

O festival Atlantic Pride traerá 35 actuacións locais e internacionais do 2 ao 9 de xullo

0

O festival Atlantic Pride, de carácter gratuíto, celebrarase do 2 ao 9 de xullo en tres escenarios da Coruña coa actuación de 35 artistas, locais e internacionais.

Intérpretes emerxentes como Fillas de Cassandra ou Vicco comparten cartel con propostas consagradas como La La Love You e Nancys Rubias. O programa inclúe tamén citas de música alternativa como Hidrogenesse ou Joe Crepúsculo, clásicos como Amistades Peligrosas, Locomía, Soraya ou Fórmula Abierta e, por primeira vez, artistas internacionais como Corona, Rozalla e Daisy Dee (Technotronic).

No seu obxectivo de continuar sendo un evento lúdico, cultural e reivindicativo que ten como obxectivo visibilizar a diversidade afectiva sexual, o festival convoca este ano a segunda edición do certame de literatura LGTBI+ Atlantic Pride, dotado con 1.000 euros en premios, segundo informouse na presentación con presenza da alcaldesa da Coruña, Inés Rey, e dos promotores.

A Fundación Luis Seoane, a praza de Pontevedra e os xardíns de Méndez Núñez serán os escenarios nos que “todas as persoas teñen cabida, independentemente do seu xénero, sexo, identidade, preferencia afectiva ou sexual, idade, raza”, segundo expuxeron desde a asociación organizadora do evento, Orgullo Coruña.

As tres memorias de Jorge Semprún

Escritor e guionista tan persoal como prestixioso, político e activista sufridor das vicisitudes do século XX, en decembro de 2023 cúmprese o centenario do nacemento de Jorge Semprún Maura (Madrid, 1923-París, 2011). Dono dunha biografía que, facendo escolma de peripecias, accións e consecuencias, podería servir para varias vidas á vez, Semprún é unha figura intelectual, artística e política fascinante.

Militante clandestino e axente comunista na España de Franco, antes exiliado, membro da Resistencia francesa e prisioneiro dous anos no campo de concentración nazi de Buchenwald, a partires dos anos 60 comeza un segundo periplo, onde a escrita literaria, con narracións que irán de El largo viaje (1963) a La escritura o la vida (1995) pasando polo lexendario premio Planeta da transición Autobiografía de Federico Sánchez (1977), convive cunha vertente fílmica, guións para xentes como Alain Resnais e Costa-Gavras, que conlevará ata 2 nomeamentos ao Oscar (La guerra ha terminado; Z), e a dirección dunha única película, o memorable documental sobre a guerra civil española Las dos memorias (1974).

Ministro de Cultura independente en gobernos do PSOE entre 1988 e 1991, Jorge Semprún foi prosista da memoria e o tempo, así como home de acción e testemuña privilexiada do seu tempo.

A conferencia de hoxe na Fundación Luis Seoane esbozará algúns dos aspectos máis importantes da súa rica traxectoria, acompañados para a ocasión de imaxes e materiais adicionais de interese, pero tamén aportará a miña visión de quen foi un cidadán obsesionado polo compromiso, o paso do tempo e a memoria.

Variacións (persoais) sobre a memoria

Un autor especializado nos resortes da memoria induce á recuperación do propio recordo. E configura progresivamente a persoal relación que vas tecendo coa súa obra, achega as complexidades da súa figura biográfica. Semprún aparece como o rostro inevitable das súas ficcións ou ensaios memorialísticos asumidos. Descubro moi novo a Federico Sánchez e ata me resoan unhas verbas de Vargas Llosa apelando a que é o libro (Autobiografía de Federico Sánchez) de alguén que bota en falta a aqueles que foron camaradas, aludindo quizais a que a razón primordial dun militante é fraternal, elemento capital para Semprún. Peza controvertida, acusada de axuste de contas, o autor ofrece unha análise certeira dos derroteiros do eurocomunismo. A escritura do texto comeza en 1967 e non é ata a legalización do PCE que acepta publicar o libro, pero veremos como impregna parte de toda a súa produción.

E atopamos as anécdotas implacables da historia. Un ve cun sorriso melancólico os premios Planeta da transición –consecutivamente Semprún, Marsé e Vázquez Montalbán- e Autobiografía de Federico Sánchez vai ter vendas (e leituras) exorbitantes. Vislumbro ao tempo ese Resnais, La guerra ha terminado, presente nunha vella colección de películas en formato VHS, anunciada como unha antoloxía dos mellores filmes do século XX. Xa coñezo Hiroshima, mon amour e El año pasado en Marienbad. Xa vin os fantasmas metanarrativos de Providence. O filme parte dun guión orixinal de Semprún e recrea de xeito autobiográfico parte do vivido nos anos que van de 1953 a 1962, o seu traballo de enlace responsable do PCE na clandestinidade, ergo o nacemento do mito de Federico Sánchez, sempre perseguido e nunca atrapado polas autoridades do franquismo, así como os problemas finais co partido. Ese mundo dunha “fraternidade irremplazable” ou as pisadas da guerra, deixan imaxes referenciais, sorpresas por esas idas e chegadas temporais, marca da súa escritura tamén fílmica.

A fuxida da loita armada, un relato baseado no devir dos movementos de extrema esquerda dos anos 60 e 70 en Europa a través da peripecia de cinco dos seus representantes, expresada en Netchaiev ha vuelto (1987) indica xa as quebras ou evolucións ideolóxicas sucesivas. Máis lonxe da obra de tese, o tecido sociohistórico e político serven de engarce coa rica tradición de movementos de ruptura (o terrorismo e a violencia política, o 68 e as súas consecuencias, o potencial libertario, a fragmentación idealista das forzas de progreso radicais) establecendo unha peza de xénero policíaco invadida polos estilemas de Semprún: o medido uso da linguaxe; a carga da erudición e as citas e referencias tanto culturais e filosóficas –de Cioran a Cohn-Bendit e o seu referencial volume de entrevistas La revolución y nosotros, que la habíamos querido tanto (1986)- como históricas e sociopolíticas (a Comuna de París; os asasinatos de Acción Directa; o abandono da loita armada contemporáneo, de Hans-Joachim Klein a Yoyes; a II Guerra Mundial), con abundantes sinais autobiográficos e xeracionais; o debate filosófico e intelectual a modo de diálogo; a acumulación de circunstancias sociopolíticas derivadas do seu tempo na construcción e entorno tanto da trama como dos personaxes; o peso da Historia do século XX, que descansa sobre os símbolos de Buchenwald, a guerra civil española ou o totalitarismo e as súas disidencias. En La segunda muerte de Ramón Mercader (1969), atopo a rememoración do catalán Ramón Mercader e do home que asasinou, Leon Trotski, e celebro o gusto do autor por empregar cadros paradigmáticos como imaxe simbólica (aquí Vermeer, outras veces Velázquez ou Patinir).

O perfil biográfico do amigo cantante-actor-home comprometido brilla en Montand. La vida continúa (1983), retrato superposto á aparente crónica dunha xira onde emerxe o compoñente xeracional, así como o trazado nas peripecias do país de acollida, Francia, ao tempo que oda á amizade compartida con Ivo Livi, alias Yves Montand. E estimula Z e o seu contexto, con Montand de por medio. Semprún aborda coa naturalidade e estoicismo asimilados polo seu rol pasado, os asuntos políticos, convertidos na vertente cinematográfica en paixón histórica, análise do acontecemento, disección das contradiccións e loitas derivadas (e aquí entra o seu compoñente tamén persoal), unha parte indisociable da propia experiencia vital que se pode compartir en forma de ficción tamén fílmica.

E vou recibindo como perlas novidosas o que publica no final dun século e os inicios doutro. Adiós, luz de veranos… (1998) cubre de modo esplendoroso outra etapa do seu pasado: toca de perto infancia (República) e adolescencia (guerra civil e exilio), contribuindo a completar o proxecto de mapa da memoria de toda a súa traxectoria. Viviré con su nombre, morirá con el mío (2001) nutre o ciclo dos campos de concentración e Veinte años y un día (2003), regreso á escrita en castelán, xurde como un fascinante relato sobre a atávica violencia hispana coa guerra civil como pertinente escenario de partida.

E de repente vivo no CGAI unha proxección asombrosa, a do documental Las dos memorias. Con rotunda idoneidade. A crónica urxente da guerra da paso a un exercicio de recuperación de voces esquecidas, ocultas, e que da como resultado un coro non necesariamente armónico, cheo de diferencias, de diverxencias, por iso símil exemplar da esencia da memoria. Director dunha única película, como André Malraux, intelectual, político e home de acción co que garda notables paralelismos, convén recuperar este traballo na historiografía cinematográfica.

E de maneira reveladora, resistirame de xeito máis ou menos inconsciente a ler a súa produción literaria dedicada á II Guerra Mundial. De súpeto, vislumbro esas pezas como ocos no coñecemento da súa obra, dardos acusadores dun saber inconcluso, dun misterio non revelado, de dores descoñecidas, de avatares previos aos que debo acceder. Descubro así a magnitude emotiva e as rimas internas que gardan pezas como El largo viaje, La escritura o la vida ou Viviré con su nombre, morirá con el mío. E na súa obra póstuma, Ejercicios de supervivencia (2012), descubro un tratado insólito sobre a tortura. A tortura propia. Semprún expón fielmente o espírito da rebeldía e a construcción da fraternidade por medio dun alucinante estudo sobre o sufrimento físico e os límites da condición humana ao tempo que exemplifica esa Europa que facía do monstruoso normalidade no albor da década dos 40. Antonte.

 

  • José Manuel Sande. Programador cultural, escritor cinematográfico. Parte da Filmoteca da Galicia e da Fundación Luzes.

Artigos de José Manuel Sande

Os Premios María Casares entréganse este xoves na Coruña

0

Un total de 15 espectáculos compiten en calidade de finalistas nos XXVII Premios María Casares, uns galardóns que se entregarán este xoves, día 30, na Coruña, no Teatro Rosalía de Castro, cunha homenaxe a “oficios invisibles” e a distintos xéneros escénicos. Unha gala que se poderá ver en streaming pola canle de youtube da Asociación de Actores e Actrices de Galicia (AAAG).

Nesta edición, o certame inclúe dúas novas categorías, un total de 16, xa que engade un premio á dirección de movemento e outro ao espectáculo de monicreques, obxectos e figuras animadas. A inclusión de novas categorías a gala pretende reivindicar “figuras, persoas, oficios e xéneros teatrais que normalmente non están nas primeiras filas”. “Os mal chamados xéneros menores, o cabaret, o circo, a danza e mesmo os monólogos e a improvisación”.

FINALISTAS

Entre os finalistas atópanse ‘Ás oito dá tarde, cando morren as nais’, do Centro Dramático Galego, que aspira a nove premios, igual que a obra ‘As que limpan’, da compañía A Panadaría.

‘Smoke on the water’, de Ibuprofeno Teatro, concorre por seis galardoes, como ‘Ou porco de pé’, de Podrucións Teatrais Excéntricas. ‘Continente María’, de Ainé Producións e A Quinta do Cuadrante, opta a cinco.

A gala, que será emitida en directo a partir das 20,30 horas a través da canle de Youtube dos premios, contará cun elenco formado por Natalia Outeiro ‘Pajarito’, Arturo Cobas, Johanna Hesse e Álvaro Fitinho, entre outros.

Durante o evento, Cloti Vaello recollerá o galardón de Honra Marisa Soto e Clara Gayo lerá o Manifesto Galego do Día Mundial do Teatro.

A Policía frustra a intento de roubo nun local de hostalería de Cambre

0

A Policía Local de Cambre conseguiu desbaratar, onte á noite, un intento de roubo nun restaurante da capital municipal.
Os feitos ocorreron ao redor das 3.30 horas, cando os axentes recibiu a chamada dun veciño do Parque da Igrexa que o avisou escoitara petar nos baixos comerciais da zona. A rápido intervención da Policía, que se desprazou ata o lugar uns minutos tras recibir a chamada, evitou a irrupción do home no negocio, que só conseguiu causar danos na fiestra do local.

Os axentes revisaron a gravación dunha das cámaras do local e continuaron coa súa investigación. Ao redor das 4:30 mañá, a policía topouse cun Citroën conducido por un home con características semellantes aos do home que intentara entrar no establecemento de Cambre. Nese momento, os axentes tentaron bloquearlle o paso e un dos dous policías baixou do coche para abrir a porta do Citroën.

O home puxo o seguro e fuxiu do lugar a gran velocidade. Pouco despois, o home foi localizado na Praza España pola Policía Nacional, logrando tamén fuxir do lugar. Finalmente, foi interceptado en Oleiros tras embestir dous vehículos. A detención realizouse grazas ao cooperación entre a Policía Local de Cambre, a Garda Civil e a Policía Nacional. O varón será acusado de delitos de atentado, danos, roubo en grao de intento e roubo de vehículo a motor.

Pechadas as visitas á Torre de Hércules polos refachos de vento

0
Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Ilusión entre @s praceir@s na apertura do Mercado provisional de Monte Alto

Tras 3 semanas e media sen poder traballar, as praceiras do Mercado de Monte Alto estrearon as novas instalacións erixidas na Praza Indalecio Prieto. A imponente carpa de 850.000€ acolllerá durante, polo menos, 26 meses, a Praza de Abastos do barrio, mentres se desenvolven as obras do proxecto de reforma da praza.

Esta mañá, o Mercado era un fervedoiro. O interese por ver o novo mercado, así como a visita da comitiva municipal e un colectivo con diversidade funcional da zona, facían tanto os postos como a cantina estivesen a tope.

A alcaldesa e os seus concelleiros falando co posto de froita de Boedo
A alcaldesa e os seus concelleiros falando co posto de froita de Boedo

As praceiras recibían cun clavel da Floristería Fran, e unha bolsa de rafia da Federación Galega de Praza de Abastos a cada cliente.

A meirande parte das praceiras recoñecían estar contentas coas cómodas instalacións, e ilusionadas e esperanzadas con manter a xente de sempre e ter novos clientes.
Ben é certo que a propia zona da praza onde se ubican as oficinas de Urbanismo é unha zona residencia de xente algo máis nova que no corazón de Monte Alto, en Hércules, e que moitos dos residentes non poderán acodir ao mercado os días de semana. Así e todo, esperan que xentes de Orillamar, Avda. Navarra, Santo Tomás… se vaian sumando á clientela de toda a vida.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Xornal da Coruña (@xornaldacoruna)

Empresari@s de ASCEGA, veciñ@s e oposición responsabilizan ao goberno da mala xestión das licenzas

Convocaba unha reunión onte a Asociación de Empresarios de Galicia (ASCEGA) para analizar a xestión das licenzas municipais. Xa a semana pasada o seu presidente Antonio Salazar criticara os retrasos na aprobacións das licenzas, e hoxe quixo corrobar esa tese coa sociedade herculina.

Ademais das impresións que lles trasladan os empresari@s e autónom@s internamente, entidades veciñais, particulares, promotores e representantes dos grupos municipais do PP, BNG e Podemos, compartiron “a parálise que sofre o Concello coruñés en materia de Urbanismo, a existencia dunha intolerable duplicidade de criterios que premia a uns e castiga a outros, e a absoluta falta de transparencia que existe para controlar a xestión das licenzas municipais”.

Ata 3 anos de retrasos nos permisos

Máis de 50 asistentes “expresaron as súas amargas experiencias, tanto no que se refire á tramitación de comunicacións previas como ás licenzas de obras menores e maiores, nas que en ocasións acumulan atrasos de máis de 3 anos desde a solicitude do permiso”.

Critican ademais o “escurantismo” xeralizado nos procedementos, e bromearon coa nova APP anunciada a semana pasada por José Manuel Lage, chegando a afirmar que con ela ‘A Coruña está na Primeira División de innovación tecnolóxica’, pero que “non mesmo permite o seguimento dos trámites de calquera expediente municipal”.

Viñetas desde o Atlántico queda sen o seu director

0
O debuxante Miguelanxo Prado, director do Salón Internacional do Cómic Viñetas desde o Atlántico nas súas 25 edicións anuncia que renuncia.
Unha decisión que comunicará oficialmente este xoves nunha rolda de prensa na que informará sobre as causas que o levaron a presentar a súa renuncia como director de Viñetas desde o Atlántico o pasado 23 de marzo.
Desde a Marea Atlántica, trasladaron xa o seu agradecemento a Miguelanxo Prado, “autor recoñecido en todo o mundo polo seu talento e estilo único“, do que afirma que “se implicou a fondo nestas décadas para facer de Viñetas toda unha referencia”.

“Grazas a el puidemos ver na Coruña exposicións e charlas dalgúns dos máis grandes nomes da banda deseñada“, expón nun comunicado no que destaca a presenza na cidade dunha xeración de artistas con “recoñecemento mundial”. Por todo iso, deséxalle “o mellor” na súa nova etapa.

Tamén o BNG trasladoulle o seu agradecemento. “Grazas Miguelanxo Prado por tantas horas e esforzo, por manter durante 25 anos unha cita ineludible na cultura da nosa cidade”, sinala a formación nacionalista que lamenta a decisión e espera que sexa “reversible”.