Inicio Blog Páxina 146

Xosé Abad deixa a dirección da Rede Acampa pola Paz tras 9 anos de máxima dedicación

0

Despois de 9 anos á fronte dun extenso equipo de profesionais voluntarios, o fotodocumentalista Xosé Abad, impulsor e coordinador da Rede Acampa pola Paz e o Dereito a Refuxio na cidade da Coruña, vén de ceder o relevo para poder retomar as súas responsabilidades profesionais e persoais ao cen por cento.

A asemblea xeral da asociación, que ten consolidado os seus Encontros como un referente internacional no campo da defensa dos DDHH e do xornalismo humanitario, aprobou esta mañá de sábado 25 de xaneiro de 2025 a renovación da súa xunta directiva, pasando a facerse cargo da coordinación xeral da mesma a filóloga e docente especializada no traballo con colectivos vulnerables, Estela López.
O equipo ao fronte de Acampa queda conformado por Roi Abad, na vicepresidencia, Rubén Sánchez Imizcoz, a cargo da tesourería, Tamara Rademacher na secretaría e Hortensia Rossi como vogal responsable de organizacións.

Agradecemento ao traballo voluntario que puso en pé Acampa

Xosé Abad comezou o seu discurso de despedida lembrando a Carlos Reguera, membro fundacional de Acampa recentemente falecido que ocupou a secretaría da organización desde os seus inicios. Agradeceu o traballo de todas aquelas persoas voluntarias que pasaron polos distintos equipos de traballo de Acampa pola Paz dando o mellor de si mesmas, de maneira xenerosa e intensa, e en especial ao equipo de coordinación, tamén, sempre de carácter voluntario. Tamén puxo en valor a contribución das organizacións máis activas da rede e o seu compromiso nos actos promovidos en cada Encontro Internacional.

Abad, alma mater de Acampa pola Paz, dá agora un paso atrás confiado en que o proxecto está consolidado e a súa continuidade garantida. “Afortunadamente, ninguén é imprescindible e temos un equipo con moitas ganas de abordar os retos pendentes, que non son poucos”, indicou. “Creo no futuro desta aposta e do movemento que xera, xa que en poucos anos e partindo de cero, alcanzou un gran prestixio dentro e fóra das nosas fronteiras, logrando contaxiar a persoas de moitas outras cidades” explicou o fotodocumentalista, resaltando a rede Acampa pola Paz conformada en Brasil desde as 2019 grazas ao compromiso do equipo que coordina a Profesora Doutora Célia Regina Rossi.

O coordinador saínte non quixo deixar pasar por alto o seu agradecemento persoal aos case sesenta fotógrafos e fotógrafas de primeiro nivel que, ano tras ano, encheron as rúas da cidade con historias e imaxes que a ninguén deixaron indiferente, exposicións que en cada edición foron vistas por un cuarto de millón de persoas.
Tamén fixo mención aos principais relatores e relatoras nacionais e internacionais que, ano tras ano, trouxeron ata os xardíns coruñeses os seus relatos directos sobre o que acontece na cara B do mundo: guerras, conflitos, desastres naturais, espolios, secas, fames negras… axudando ao público asistente aos Encontros a entendelos e a fortalecer o seu pensamento crítico.

Manter a esencia de Acampa 

“Debemos resistir tamén a tentación de converter Acampa no que non é, tratando de substituír a partidos, sindicatos ou movementos que convocan accións de resposta social na rúa, tan necesarias; pero sen deixar de ser o vínculo de unión que apoia, acompaña, e amplifica aquelas accións encamiñadas á defensa dos DDHH”.

Así mesmo, convidouse a organizacións e socios a propoñer candidaturas ao que será o Recoñecemento Acampa á Defensa dos DDHH 2025. O prazo estará aberto ata o 31 de xaneiro. As bases reguladoras e o formulario poden consultarse na web de Acampa pola Paz: www.redeacampa.org

O novo equipo resultante da asemblea de hoxe comeza xa a programar o que será o IX Encontro Internacional Acampa pola Paz centrado no “Dereito á paz” e que se celebrará os días 20, 21 e 22 de xuño.

Máis novas

Os múltiples impactos do Encontro da Rede Acampa pola Paz

A Rede Acampa mergúllanos no campo de exterminio de Gaza

Renfe suspende o servizo de trens A Coruña-Ferrol pola borrasca ‘Herminia’

0

A borrasca ‘Herminia’ segue provocando alteracións en Galicia, nesta ocasión no transporte ferroviario. Renfe anunciou a suspensión do servizo de trens de media distancia que cobre o traxecto entre A Coruña e Ferrol, debido ás condicións meteorolóxicas adversas.

A través dun comunicado no seu perfil da rede social ‘X’, Renfe informou da activación dun plan alternativo de transporte por estrada para os pasaxeiros afectados. A medida busca garantir a mobilidade mentres o servizo ferroviario permaneza interrompido.

TRENS AFECTADOS

Os trens suspendidos corresponden aos seguintes horarios e traxectos:

  • 2682 MD A Coruña 12.05 – Ferrol 13.25
  • 12683 MD Ferrol 14.40 – A Coruña 15.58
  • 12684 MD A Coruña 15.04 – Ferrol 16.24
  • 12685 MD Ferrol 17.37 – A Coruña 19.00
  • 12690 MD A Coruña 18.32 – Ferrol 20.08
  • 12687 MD Ferrol 20.33 – A Coruña 21.51

Renfe asegura que está a traballar para restablecer o servizo ferroviario tan pronto como as condicións meteorolóxicas o permitan. A compañía recomenda aos viaxeiros consultar actualizacións a través dos seus canais oficiais para estar informados sobre a situación do servizo.

Un home enfróntase a cinco anos de prisión por violencia de xénero na Coruña

0

Audiencia Provincial da Coruña celebrará este xoves, 30 de xaneiro, o xuízo contra un home acusado de agredir, ameazar e insultar de forma reiterada á súa parella durante a convivencia. A Fiscalía solicita cinco anos de prisión e unha orde de afastamento de oito anos para o procesado.

Segundo o escrito da Fiscalía, os feitos remóntanse a abril de 2020, apenas dous meses despois de que a parella comezase a convivir na vivenda do acusado. Desde entón, o home presuntamente comezou a insultar, ameazar e agredir á súa parella, chegando a propinar golpes, empuxóns e escupitajos.

O escrito detalla dous episodios concretos de violencia. O primeiro ocorreu o 16 de xullo de 2020, cando, tras regresar dunha saída, o acusado supostamente a agarrou polo pescozo e a tirou ao chan. Dúas semanas máis tarde, durante unha discusión, golpeouna varias veces na cara e na cabeza e agarrouna polo pescozo e polos brazos con forza, segundo relata a Fiscalía.

O Ministerio Público considera que estes actos constitúen dous delitos de violencia de xénero e un delito de violencia habitual. Por estes motivos, pide para o acusado unha pena de cinco anos de prisión e a prohibición de achegarse ou comunicarse coa vítima durante oito anos.

O xuízo, que abordará estes feitos e a súa repercusión na vida da vítima, centrarase en determinar a responsabilidade penal do acusado. A decisión final quedará en mans da Audiencia Provincial tras a valoración das probas e os testemuños presentados.

Así é o aprobado Máster Plan Coruña Marítima

Non houbo noviddes na importante reunión desta mañá de venres e a Comisión Coruña Marítima aprobou as Bases estratéxicas do “Máster Plan” para a trascendental transformación da fachada marítima da cidade.

A reunión tivo lugar na sede da Autoridade Portuaria, presidida pola alcaldesa da Coruña, Inés Rey, e coa asistencia de representantes das seis administracións que participan no proxecto: o Concello da Coruña, a Xunta de Galicia, o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible, a entidade pública empresarial Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (ADIF), o organismo público Portos do Estado e a Autoridade Portuaria da Coruña, ademais dos/as representantes dos grupos políticos municipais: Partido Popular, PSdeG-PSOE e o Bloque Nacionalista Galego, que amosou as súas dúbidas sobre o proxecto e se abstivo nas votacións.

Para o grupo de goberno aprobouse un documento “aberto e flexible”, con “predominio dos espazos públicos, as zonas verdes e o contacto coa auga, que resolva os déficits en equipamentos e mobilidade, con carácter coruñés, focalizado na sustentabilidade e con participación directa da cidadanía”.

Un documento que chega tras dous meses de comparecencias de entidades sociais e económicas, pero que segundo colectivos veciñais non recolle demandas tan fundamentais como a garantía da titularidade pública dos terreos de San Diego ou a real participación da cidadanía no desenvolvemento dun proxecto que se desenvolverá nas próximas décadas convertindo o porto exterior da cidade nunha zona de uso común.

Ben é certo que o documento aprobado si contempla a posta en marcha do Foro Coruña Marítima, unha serie de obradoiros que contarán coa participación de especialistas locais e estarán abertos a asociacións, colexios profesionais, administracións, fundacións, partidos políticos, axentes sociais e colectivos cidadáns, ademais das empresas e os/as traballadores/as portuarios/as.
Ademais, nos próximos días habilitarase unha páxina web propia de Coruña Marítima, na que estarán dispoñibles os documentos do proxecto e que terá unha caixa de correos de suxestións aberta a toda a cidadanía.

Vivenda

Un dos puntos máis polémicos é a venda de terreos para a construción de novas vivendas, nun momento no que a cidade xa promocións en marcha por un total de 18.000 novas vivendas).

O Plan recolle a construción de vivendas (tense falado de ata 5.700) para a condonación da débeda co Concello co Porto, pero polo agora non trascende como será o procedemento, e a rexedora sinalou que “non estamos aínda nese momento”, indicando que “a intensidade do uso residencial, a porcentaxe de vivendas públicas e as características concretas dos edificios serán definidos no futuro, máis aló das disposicións iniciais que trace o Máster Plan”.

Zonas verdes, novos accesos e

As bases estratéxicas propoñen que a maior parte do ámbito sexa dedicada a usos cidadáns e públicos, con zonas verdes e equipamentos públicos. A reforma permitirá a “mellora da mobilidade na Coruña e na súa conexión coa área metropolitana, reorganizando os accesos ao centro urbano cun modelo sostible que favoreza a mobilidade sostible, ciclista e peonil”. Sempre iso si, favorecendo o achegamento ao mar

No que respecta ao aspecto ferroviario, indícase que, dado o traslado xa acordado da estación de mercadorías de San Diego, debe manterse a conectividade ferroviaria nas dársenas do porto interior que continúen con actividades portuarias, tendo en conta da importancia de favorecer a intermodalidade dos tráficos. Así mesmo, recóllese o uso da rede portuaria actual para o tráfico de pasaxeiros, e cítase a necesidade de habilitar unha nova estación de mercadorías na contorna da Coruña, para o que o Ministerio de Transportes xa iniciou o estudo informativo.

Máis cruceiros

No ámbito portuario, o Plan recolle que van seguir “fomentando a náutica, os cruceiros e as mercadorías que permanezan no porto interior”.

Pola súa parte, o Plan recoñece a importancia do Muro, a Lonxa da Coruña, líder a nivel nacional en volume de descargas de peixe fresco e marisco, pero non deixa clara cal será a súa ubicación, sinalando que que “calquera reordenación que se propoña debe supor unha mellora dos equipamentos, as infraestruturas e a capacidade operativa de toda a cadea de valor da venda, transformación e distribución dos produtos pesqueiros, contando coas opinións e achegas dos profesionais do sector”.

Concurso internacional

Outro dos puntos polémicos é a realización do Concurso “pechado”, como denuncian colectivos como Defensa do Común. A Comisión indica que despois da celebración dos obradoiros do Foro, convocarán en abril o concurso internacional para a adxudicación do Máster Plan. Ao concurso poderanse presentar todos os equipos e empresas que o desexen, tendo en conta que, polo alcance da intervención, deberán ter un carácter multidisciplinar, ao requirir a participación de profesionais da enxeñería, arquitectura, urbanismo, medio ambiente e outros campos afíns.
A Comisión Coruña Marítima seleccionará nun primeiro momento un máximo de cinco licitantes e, tras un proceso de análise e contraste de cada proposta, adxudicaralle a redacción do Máster Plan ao equipo mellor valorado. Prevese que este documento estea finalizado en 2027.

Máis novas

O BNG abstense na votación das bases estratéxitcas Coruña Marítima ante as “contradicións” sobre titularidade pública dos terreos

O futuro da fachada marítima da Coruña en xogo

Alertan que o documento-base da reforma portuaria prevé privatizar o solo de San Diego e non só para uso residencial

Garante o protocolo da Fachada Marítima a titularidade pública do terreos portuarios de San Diego?

As 10 promocións urbanísticas formuladas na Coruña prevén a construción de 18.000 novas vivendas

 

Xulgan a unha xestora de Culleredo por apropiación indebida de 9.200 euros

0

Audiencia Provincial da Coruña celebrará este martes, 28 de xaneiro, un xuízo contra a administradora dunha comunidade de veciños en Culleredo, acusada dun delito de apropiación indebida. Segundo a Fiscalía, a acusada aproveitou o seu cargo para retirar de forma irregular 9.200 euros das contas da comunidade entre os anos 2015 e 2017.

Ministerio Público sostén que a acusada foi designada como administradora e presidenta da comunidade de propietarios tras un acordo na xunta, debido a que residía nunha das vivendas do edificio. Entre as súas responsabilidades figuraban o manexo das contas bancarias da comunidade e a xestión dos gastos e pagos.

Non obstante, segundo o escrito de acusación, a acusada retirou fondos de maneira indebida durante o exercicio das súas funcións, incorporando esas contías ao seu patrimonio. A Fiscalía indica que a acusada realizou varios pagos e retiradas consecutivas “sen que correspondan con cargos xustificados” nas contas da comunidade.

A Fiscalía solicita unha condena de dous anos e tres meses de prisión para a acusada e reclama que devolva os 9.200 euros retirados das contas comunitarias. O xuízo estaba inicialmente sinalado para xuño de 2024, pero foi aprazado debido á presentación de novas probas por parte das partes implicadas.

O PP considera necesario condonar a débeda do Porto e manter a titularidade pública dos terreos portuarios

0

Aprobaba onte a Comisión Coruña Marítima bases estratéxicas desta trascendental obra de reforma do porto interior da Coruña. Unha aprobación que realizada coa abstención do BNG, que amosaba as súas dúbidas sobre as contradicións sobre a titularidade pública de todos os terreos e a venda para a construción de vivenda e o pago da débeda polo Porto exterior.

Pola súa parte o voceiro do PP, Miguel Lorenzo, quixo destacar que o único que se leva feito na fachada marítima nos últimos 20 anos, as obras de humanización da Marina e o Parrote (terreos portuarios que pasaron a uso público) foron realizados por gobernos do Partido Popular. Destacou que aí se puxeron dacordo todas as

”O paso dado no día de hoxe establecendo liñas mestra é importante que o deamos todas as administracións xuntas”, pois falamos dun “proxecto que vai transformar a cidade nos vindeiros 20-30 anos”. Xa a semana destacaba que “As bases de Coruña Marítima son bos puntos de partida para deseñar o desenvolvemento dos terreos portuarios”.

Con todo, dexou claro que “os terreos teñen que ser públicos, ofrecer máis infraestruturas e servizos ee compatibilizando os usos portuarios que se van manter”.

Quixo poñer de relevo “a importancia da participación da cidadanía”, e puxo en valor a Comisión dirixida polo BNG invitando a ducias de colectivos sociais e económicos. “Agora temos levar todas esas actas á Comisión Coruña Marítima”, lembrou.

Lorenzo lembrou a necesidade de reformular os vixentes convenios de 2004, unida a unha débeda do Porto de máis de 200 millóns de euros, que hai que solventar. “A ver cal vai ser a estación do estado, que pode facer o mesmo que fixo en Valencia condonando a débeda”.

Lorenzo dubidou da capacidade da alcaldesa Inés Rey pasa sacar adiante semellante proxecto, por ser unha rexedora de “grandes anuncios e poucas realidades”.

Máis novas

Así é o aprobado Máster Plan Coruña Marítima

O BNG abstense na votación das bases estratéxitcas Coruña Marítima ante as “contradicións” sobre titularidade pública dos terreos

O BNG abstense na votación das bases estratéxicas Coruña Marítima ante as “contradicións” sobre titularidade pública dos terreos

Aprobáronse esta mañá as liñas estratéxicas da reforma da Fachada Marítima do porto interior da Coruña. A Comisión Coruña Marítima daba luz verde a un Master Plan para afrontar un proxecto que levará décadas. Pero faciao coa abstención do BNG. O seu voceiro e edil Francisco Jorquera ve “luces e sombras” no documento das liñas estratéxicas, onde observa “contradicións no borrador do documento de bases estratéxicas”. Por iso principalmente abstivose alertando da “hipotética venda de activos portuarios para o pagamento dunha débeda que, do punto de vista do Bloque, debe ser condonada polo Estado, como a foi a de Valencia”.

As sombras

Para o BNG,  “é decisivo que ao longo dese proceso se manteña a titularidade pública dos espazos portuarios, se dea unha solución á débeda – evitando que se salde mediante a venda de activos- e se asegure a participación social durante o desenvolvemento das distintas fases”.
En todo caso, Jorquera pon o acento en que “estamos no inicio dun proceso que será longo e terá por diante aínda moitas etapas”.

Para o BNG, os convenios de 2004 -que prevían a venda de activos para financiar Punta Langosteira- deben darse “definitivamente por superados” e a solución á débeda do porto pola construción da dársena exterior “debe pasar pola súa condonación ou unha solución equivalente, evitando que se pretendan resolver os problemas financeiros do porto a través da venda de activos”.

Jorquera argumenta tamén a súa posición ambigua ante mantén “reservas e cautelas” ante o carácter “restrinxido” do concurso internacional que se vai convocar para a redacción do proxecto, o que dificulta a participación de persoas expertas da nosa cidade ante a comisión do concello que el preside.

O documento contempla a hipótese de dotar a futura fronte marítima de novos equipamentos, singularmente dun espazo multiusos cuberto de grande capacidade. A ese respecto, Jorquera entende que, dada a situación en que se achan o Pazo da Ópera, Fórum e outras moitas instalacións culturais, o que se impón é “coidar o que se ten antes de pensar en novos recintos”.

As “luces”

Polo bando contrario, o BNG recoñece aspectos positivos pois no documento si se recollen “propostas históricas” do BNG, entre elas o aproveitamento da infraestrutura ferroviaria para implantar servizos de proximidade, abordando deste xeito as necesidades de transporte a escala metropolitana.

Destacou igualmente creación de infraestruturas verdes para corrixir a baixa ratio de zonas verdes por habitante que hai na Coruña, ben como tamén actuacións que nos preparen fronte ás alteracións climáticas e a elevación do nivel do mar ou á renaturalización da desembocadura do Río Monelos.

Máis novas

Así é o aprobado Máster Plan Coruña Marítima

A Xunta amplía a suspensión de actividades ao aire libre en varias zonas da Coruña

0

A Comisión Escolar de Alertas acordou este venres ampliar a suspensión de actividades ao aire libre en varias zonas da Coruña debido ás últimas actualizacións dos partes meteorolóxicos dos distintos organismos predictores.

Nun comunicado, a Xunta indicou que se suspenden as actividades en exteriores dos centros educativos, así como as actividades deportivas federadas e do programa Xogade que se realicen ao aire libre en tres zonas máis debido á alerta laranxa por fortes ventos.

A limitación comezará a partir das 18.00 horas no suroeste, oeste e noroeste da Coruña, sumándose á xa comunicada para toda esta xornada na Mariña de Lugo e na Montaña de Ourense.

“Os concellos afectados poden consultarse no mapa de zonas climáticas de Meteogalicia. Trátase de 12 municipios na zona suroeste da Coruña, 10 no oeste e 38 no noroeste”, indicou o Goberno galego, ademais dos 15 da Mariña e os 19 de Ourense.

Pola súa banda, mantense a cancelación da actividade deportiva federada no mar nos concellos afectados polo temporal costeiro da Coruña e Pontevedra, afectando a máis de 60 localidades. A Xunta lembrou a necesidade de manterse afastado da liña da costa e a importancia de retirar obxectos que poidan caer desde tellados, balcóns ou xanelas, entre outras recomendacións.

Tres detidos e incautados catro quilos de droga nun operativo na Coruña

0

A investigación policial realizada pola UDYCO (Unidade de Drogas e Crime Organizado) da Coruña saldouse coa detención este mércores de tres persoas, dúas mulleres e un home, por un delito de tráfico de drogas.

A investigación, iniciada hai meses, levou á identificación dun individuo como subministrador de certas cantidades de droga a outros vendedores da provincia da Coruña. A subministración destas sustancias realizábase mediante transporte por estrada e utilizando un vehículo particular para dito fin.

Segundo relatan nun comunicado, o xoves, membros da UDYCO, tras ter coñecemento do seu ‘modus operandi’, proceden á explotación operativa desta investigación. Así, este individuo e outras dúas mulleres son interceptados cando circulaban co referido vehículo. Unha vez supervisado o interior do mesmo, localízanse dous quilos de cocaína no seu interior, procedéndose por iso á detención dos seus ocupantes.

Seguidamente, realizouse un rexistro no domicilio do principal investigado, situado no concello de Cambre, onde se interviñeron outros dous quilos de resina de haxix, distribuído en varias placas. Este venres os detidos pasaron a disposición xudicial, decretando a autoridade xudicial o ingreso en prisión do home.

Ficalía pide tres anos de cárcere e 18 de inhabilitación para o alcalde de Sada por prevaricación

0

O Ministerio Público presentou un escrito de acusación contra o alcalde do Concello coruñés de Sada, Benito Portela (Sadamaioría), por un presunto delito continuado de prevaricación administrativa e outro de infidelidade na custodia de documentos. Faino respecto de multas que non se impuxeron a distintos locais hostaleiros entre os anos 2018 e 2020 a pesar de imcumplir estes os horarios de peche.

Por iso, Fiscalía solicita para o rexedor unha pena de tres anos de prisión e 18 de inhabilitación para exercer cargo público algún. Así mesmo, a entón concelleira de Seguridade Local, Pilar Taibo, enfróntase a tres anos de cárcere e doce de inhabilitación. “Estamos convencidos máis que nunca de que non cometemos ningún ilícito penal, esperamos que a Xustiza faga o seu traballo e que a verdade salga á luz”, asegurou Portela, en declaracións a Europa Press. “Tanto a concelleira como eu estamos moi reforzados e moi confiados grazas a todo o apoio que estamos a recibir”, engadiu.

O caso ten a súa orixe nunha denuncia presentada polo xefe da Policía local de Sada, naquel momento, ante o Xulgado de Instrución número 3 de Betanzos por non tramitar, segundo a mesma, multas a establecementos hostaleiros do municipio por incumprimentos.

A este respecto, o Concello de Sada, nun comunicado emitido este venres, apunta que esta denuncia foi interposta polo axente “once días despois de ser cesado polo goberno como xefe accidental da Policía local“. No mesmo, Sadamaioría insiste en que están “absolutamente convencidos” da “inocencia” do alcalde e a exconcelleira e expresa “plena confianza na Xustiza”.

ESCRITO FISCAL

No seu escrito de cualificación, o Ministerio Fiscal apunta que os acusados “en parte do período de tempo que estiveron á fronte do Concello, concretamente entre 2018 e 2020, recibiron con selo de recibín e mediante a súa firma un número importante de denuncias da Policía local a establecementos de hostalaría de Sada por presuntas infraccións administrativas”.

“Ambos os procesados de común acordo e plenamente conscientes de que con iso vulneraban o correcto funcionamento da Administración Pública ocultaron” todas estas denuncias, segundo engade, “para omitir a tramitación do correspondente expediente administrativo encamiñado a valorar e, no seu caso, sancionar aos establecementos afectados”. Fiscalía considera estes feitos constitutivos dun delito continuado de infidelidade na custodia de documentos e de prevaricación administrativa.