Inicio Blog Páxina 408

O mar de Santo Amaro: un nome inseparablemente unido a Monte Alto

0

E é que o Club do Mar, inaugurado en 1935, é unha das sociedades que mellor encarna o sentimento de barrio e do estilo de vida coruñés, unha sociedade tamén de contrastes, cuxos asociados están a vivir unha espectacular e lenta agonía. O seu emprazamento, nun dos recunchos máxicos da cidade, convérteno nun lugar onde un pode todavía extasiarse a gusto da imaxinación. O vindeiro día 5 celebra unha asemblea ordinaria no que o capítulo económico ocupará un lugar preferente na atención da súa masa social.

Todo comenzou coa construcción do Paseo Marítimo que obrigou a demoler o antigo Pavillón de Deportes, recinto no que o Club do Mar chegou a disputar partidos da liga de hockey sobre patíns coa élite da categoría, sendo reemplazado por outro situado baixo o novo viario ao que se lle engadiu unha piscina que xestiona a propia sociedade a través dun convenio asinado co Concello da Coruña. O caso é que esta piscina está a converterse nun sobresalto constante para as diversas directivas que ocuparon a dirección da entidade nos últimos anos, ao contabilizar un déficit acumulado de 400.000 euros dende 2018, monto que pon en perigo a viabilidade da sociedade.

Praia de San Amaro co Club de Mar de San Amaro / wikipedia

Mais o verdadeiro declive comenza coa espantada de 500 socios coincidindo coa fase máis aguda da pandemia e coa suba da enerxía eléctrica, ata o ponto de que a xunta directiva tentou incrementar as cuotas actuais no transcurso dunha asemblea para reequilibrar as súas finanzas, proposta que foi rexeitada. Así que a presión deica o Concello empezou no verán pasado a tomar novos folgos cunha concentración diante do Pazo de María Pita no que amosaron a súa rabia e compromiso pola continuidade da entidade, conseguindo, ao menos, unha maior receptividade do goberno municipal as súas reivindicacións, aínda que sen nengunha concreción ao respecto. Optimizar os recursos propios e racionalizar o gasto en capítulos como o de persoal, cunha nómina inasumíbel no momento actual, son algunhas das medidas que baralla a xunta directiva presidida por Alberto Santalla, sen descartar trasladarlle a xestón da piscina ao Concello ao remate da concesión, aínda que a curto prazo, moitos pensan que esos sacrificios poidan lograr o verdadeiro milagre de sacar da crise a esta emblemática entidade, sen axuda institucional.

Unha dificultade agravada ademais por problemas de fondo. Resquemores profundos, antiguas suspicacias entre membros das últimas xuntas directivas con cruces de acusacións de mala xestión propagadas a través das redes sociales, algunhas das cales acabaron dirimíndose nos xuzgados, circunstancia que contribuiu a alimentar vellos rencores, estimulando, a súa vez, un clima de inestabilidade que resulta nocivo para recobrar lentamente o sono e esplendor de outros tempos porque a sociedade de Santo Amaro, por estéril que pareza, segue sendo parte dese estilo de vida coruñés e imaxe inequívoca da vitalidade dun barrio popular, que expresa gran parte das súas vivencias a través do asociacionismo, da amizade e da convivencia. Se o Club do Mar ostenta o codiciado galardón que o proclama como unha das entidades con máis solera da Coruña é sinxelamente porque no seu seo conflúe o desexo de seguir xenerando unha serie de experiencias de carácter deportivo e cultural  e porque, en definitiva, iso é o que define os feitos máis relevantes da súa historia, aínda que o momento actual do Club do Mar sexa, como a propia vida, dulce e amarga.

  • Ricardo Vales é expresidente da Asociación Veciñal de Atochas-Monte Alto e responsábel de comunicación do Club de Opinión Foro Cívico e da plataforma cívica Defensa do Común.

Máis artigos de Ricardo Vales

O Concello da Coruña ampliará a oito horas a gratuidade nas escolas infantís municipais

0

O pleno do Concello da Coruña aprobou, de maneira definitiva, a ampliación a oito horas da gratuidade na rede de escolas infantís municipais. Desta maneira, incrementa as prestacións e servizos das escolas que forman parte da rede municipal, sumando dúas novas horas sen custo para as familias.

Ademais, tamén se deu luz verde a unha serie de modificacións puntuais no Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) para avanzar no proxecto de creación da futura estación intermodal.

Un dos puntos aprobados determina a cesión gratuíta ao Concello do edificio antes ocupado polo concesionario da.C. Medín S.A. da avenida do Ferrocarril, un edificio de valor arquitectónico que terá uso público. O Concello tamén incorporará novos terreos onde se crearán zonas verdes e espazos de lecer para a cidadanía e un 10% de espazo para a creación de novas vivendas de protección oficial.

O pleno aprobou tamén outra modificación da PXOM que dá cobertura aos traballos xa en marcha na intermodal e as posibles ampliacións futuras. Noutra orde de cousas, aprobouse, cos votos de todos os grupos menos no PP, unha moción da Marea Atlántica rexeitando o pago do consistorio polo uso dos peiraos e rexeitando que achegue unha contía polos mesmos.

O Porto da Coruña licita por máis de 200.000 euros un novo acceso directo ao peirao de Transatlánticos

0

A Autoridade Portuaria da Coruña licitou por 201.000 euros unha obra para habilitar un acceso directo de vehículos ao peirao de Transatlánticos desde a Avenida do Porto, co obxectivo de achegar unha nova alternativa á circulación rodada que está vinculada ás escalas de cruceiros, especialmente aos autobuses turísticos.

Nun comunicado, a entidade explicou que as escalas de cruceiros xeran unha circulación de vehículos que na actualidade ten que atravesar os peiraos de Batería e Calvo Sotelo. “No entanto, co fin de complementar esta ruta, habilitarase unha conexión directa entre o peirao de Transatlánticos e a Avenida do Porto, no cruzamento regulado con semáforos que dá acceso ao parking dos Cantóns Village”, engadiu o Porto.

A obra, que xa foi autorizada pola Dirección Xeral de Patrimonio da Xunta, foi planificada de acordo cos servizos de Mobilidade do Concello da Coruña. O seu orzamento é de 201.000 euros e terá un prazo de execución de tres meses, polo que estará finalizada o próximo verán.

Javi Varela de @VOSTGalicia: “As rrss supuxeron un cambio no paradigma da comunicación, unha democratización das emerxencias”

0

Apaixoado das redes sociais, da rede, e do mundo das emerxencias, leva anos fusionando as dúas afeccions a través da conta de twitter @VOSTGalicia (Virtual Operation Support Team) e na colaborando na conta @cre_emergencias da Cruz Roja Española.

Javier Varela (@jvarela__) forma parte, dende a súa fundación en Galicia, deste Equipo de Voluntarios Dixitais en Emerxencias, sendo unha das grandes referencias da activa rede herculina.
Forma parte ademais parte dun grupo de whastapp cos “mosquituiteiros@sindonovoa, _uxio, @silcerino@isi_73.

A meirande parte prefiren ficar no anonimato. “Hai xente que lle gusta aportar ese dato de interese, pero non quere ser a noticia en si, só quere axudar ou compartir información que poida ser útil á poboación e á cidade”, explica Varela, a pesar de non ser o seu caso. “Tantos anos detrás dunha conta de redes sociais, non deixas de ser a foto da cidade. Tiñamos a coña con @EloyTp de que era un bot, que estaban en todas partes”, comenta entre risas.

 

  • É a rede de Coruña tan activa como parece?

Si moitísimo, porque hai persoas precisamente como estas están aí. Dende a desaparición dun peluche, que para un neno é unha catástrofe, para darlle un retuit, ou para cousas máis graves. Sempre axudando. E conseguiron unha relación coas xentes da rúa que lles permite que moitas veces informen antes que as contas oficiais.

 

  • E a nivel institucional?

Pois por exemplo, a conta @Concellocoruna é moi boa. A conta de @policia_coruna, malia nacer de forma oficiosa, funciona moi ben tamén. Podería ser algo máis fluida coa xente, pero bueno, xestionar unha cidade tan grande é moi complexo.
Hai tamén cousas curiosas como a dos bombeiros, que ten dúas contas: @BomberosCoruna é a oficial pero ten máis peso @bombeiroscoruna. O bo é que comparten información.

 

  • Xa a nivel persoal. Canto tempo levas enganchado á rede? De pequeno xa eras o clásico neno que tiña un spectrum e unha dreamcast?

Pois a veradde é que nunca tiven ordenador ata 6º ou 7º de EXB. Si que era unha cousa que sempre me gustou, pero entendía como unha ferramenta para pasar o tempo. A relación coas tecnoloxías foi medrando. “Friki tecnoloxico”, podería ser, si, sempre no bo sentido.

 

  • Como é a túa formación e a túa carreira profesional?

Fixen moitas cousas, a verdade, pero oficial, Transporte Sanitario. Estiven 9 anos e pico no exército. Depsois estiven de administrativo nunha empresa. Logo nunha empresa de ambulancias, nun gabiente de comunicación… fixen un pouco de todo. Agora unha empresa de mantemento informático a unha multinacional. Polo camiño fixen un ciclo de mantemento informático, aínda que non o rematei, porque me chegou unha oferta de emprego e aceptei.

 

  • Ostrás, o Exército. Conta conta, como foi esa experiencia?

Estaba na Armada, e era sonarista, a miña especialidade. Os que fan ruidiños debaixo da auga. Estiven moito por Cartaxena, Rota e Ferrol. Para min foi unha gran experiencia. Como calquera traballo, podes levalo ben ou non. Eu non tiven que facer a mili, pero aos 18 anos xa me metín no exército. E foi unha época moi boa da miña vida, coñecín moitísimo mundo, moitos amigos cos que aínda teño relación… Non lle poño nin un “pero” ao meu periplo.

 

  • E como chegas ao mundo das emerxencias?

Xa dende o ano 95 comecei como voluntario da Cruz Vermella, facendo servizo de ambulancias, como servizos preventivos (manifestacións, partidos…). Participei en moitos proxectos como o prigrama de maiores, salvamento marítimo, formación de voluntari@s… toquei todos os paus da institución.

 

  • Cando activas @VOSTGalicia?

En 2013, un mes antes do accidente do Alvia, puxen a funcionar a canle VostGalicia, que non Vox Galicia…

 

  • Vaia momento… E cales son os principais obxectivos da conta?

A nosa función principal é a loita contra a desinformación en redes, contra os bulos a través da etiqueta #StopBulos. A nivel estatal as contas de VOST saíron a raíz dos incendios de Valencia de 2012, cando unha conta oficial da Policía comeuse uns bulos sobre a necesidade de acodir a levar medios a un incendio. E foi un caos.

Ademais damos apoio e ampliamos os contidos ás contas oficiais, como do 112, con profesionais voluntarios. Tamén avisamos de adversos metereolóxico, cando é relevante, porque cando hai alerta amarela por chuvia non me preocupa. Preocúpame máis cando a xente curza as balizas dun parque, ou hai unha persoa despreocupada que en pleno temporal se achega á caracola, logo vén unha ola e te leva por diante… que risas se te deixa na beira, pero que gran despregadura de recursos se caes ao mar, e que sorte se sobrevives…

Tamén actuamos como iniciativa propia en caso de Emerxencia. Por exemplo, co Alvia, a nosa conta foi unha das primeiras que daba información contrastada sobre o suceso. Traballábamos de forma coordinada con organismos oficiais, co que conseguimos parar o bulo de que podía ser un atentado.

En VOST traballamos moito a monitorización das redes. Temos, por dicilo dun xeito coloquial, “espías” en grupos de Whatsapp, e con certas palabras claves, e de xeito voluntario, analizamos o que está a pasar nas redes.

 

  • E en 2018, despois con toda a túa bagaxe, chegas no gabinete de comunicación do @112Galicia? Un soño, non?

As emerxencias son o meu punto. A miña vida pasa por elas, a verdade. E estar no 112 é o TOP. Máis arriba pode ser traballar en @policia, @gardacivil, pero en Galicia o @112Galicia é o top.

Fun chamado ao departamento de redes sociais polo meu coñecemento nas mesmas. Adicábame, ademais das cousas obrigadas do departamento, á monitorización seguemento, informes de redes… todo o sexa a mellora para chegar á maior número de persoas posible. No departamento hai máis profesionais, periodistas para redacción, para infografías… E foi unha experiencia moi boa. Non son periodista pero case foi unha carreira. Xa tiña moito coidado á hora de publicar un tuit, pero agora préstolle moita atención á redacción. Sei que podo pecar nalgunha ocasión de que fago como Yoda. É o meu estilo.

 

  • E por que o deixaches?

Estiven 4 anos, pero era moita viaxe ata a Estrada. Hora e media ida e hora e media volta… Ofrecéronme ademais un posto na empresa actual, coas mesmas condicións, aquí na Grela. Foi unha gran perda porque o meu mundo son as emerxencias pero a verdade é que estou ben agora… ata engordei uns cantos quilos de máis…

 

  • Consideras positiva a integración do servizo de emerxencias que se viviu en Galicia?

A integración no Centro Integrado de Artención á Cidadanía é importante porque ese paso de información interna é importante á hora de saber que recursos se poden destinar nunha emerxencia. Está ben que haia outros números oficiais como o 092, 085… Pero é mellor xestionar as emerxencias (que non calquera cousa é emerxencia, ollo), dende o 112, e o operador xa se encargará de derivar a quen sexa convinte.

 

  • Facendo unha retrospectiva máis xeral, que aportaron as redes sociais ao mundo das emerxencias?

As redes socias supuxeron un punto de inflexión e un cambio de paradigma na comunicación. Antes a comunicación era unidireccional, un medio ou unha institución publicaba e a xente escoitaba. Non había ese regreso da información. O que se chama a democratización das emerxencias, hai un falante que escoita, pero que tamén conta. Agora temos unha retroalimentación e podemos facer unha composición máis exacta dos feitos, e dar unha mensaxe máis completa, contrastada e real.

O gran perigo é que a información non estea avalada por contas oficiais, como @Xunta, @112Galicia, os GES, as Agrupacións Protección Civil, Policía Local, Incendios085 ou Bombeiros.

E non todo é xestionable. Se me mandan unha foto dun monte, ten que estar xeolocalizada. Temos que ter moito ollo a quen lle damos pábulo. Porque as redes sociais baséanse nunha rede de confianza. Por que contan con VOST? Porque estamos abalados pola nosa reputación de levar 10 anos traballando nas emerxencias dando información contrastada. E cando metemos a pata tamén o recoñecemos.

 

  • Si? Liáchela algunha vez?

Si, por exemplo, no de Cotobade cometimos un erro. Pero hai que saber rectificar, non pasa nada. Non estou a favor de que se borre un tuit cando xa leva tempo “curado”. Podes borralo se leva 15 segundos, 1 minuto. Pero se xa leva tempo, fai unha rectificación explicándoo e non pasa nada. Somos persoas os que estamos detrás das contas, hai que entendelo.

 

  • Que malas prácticas tes atopado na rede en materia de comunicación de emerxencias?

Por exemplo, cando un medio informa dos nomes dos falecementos de persoas. Nas emerxencias hai que seguir uns cauces. Pode ser noticiable pero hai que agardar a que sexan informadas as familias. É un tema complexo, e cada medio ten a súa liña editorial, pero ti es o lector e tes que decidir. Se non queres ver imaxes cruentas, non o leas.

Por exemplo, nun suicidio a nova non está en que esa persoa quitouse a vida. A nova está en cantas persoas perden a vida polo suicidio. Hai que saber enfocar a nova real.
E non entendo porque non se fala máis de temas de saúde mental, falar é prevención. Estamos falando da primeira causa de morte, e case non se fala nada. Certo que cambiou a mentalidade dos profesionais ao afrontar un asunto, e se antes se pensaba que era para chamar a atención, agora si que lle dan a importancia que ten, pero é necesario falar moito máis.

 

  • 3 episodios que viviches que che marcaron especialmente.

O accidente do Alvia, por varios motivos. O primeiro polo tráxico suceso que foi. Pero tamén me coincidiu nun momento no que meu pai estaba ingresado, e tamén un pasaxeiro no tren era familiar meu. Tiña un combo bastante interesante. Marcoume. Non quere dicir que quedase afectado, pero si que foi unha moi importante para min.

Outra que me marcou era cando caeu o Vertedeiro de Bens. Xa era xefe de dispositivo da Cruz Vermella, coordinando ás axendas. Fun o último en saír, e cando se realoxou á xente do Portiño tamén estiven no pavillón. Creo que tiña 17 anos… foi unha experiencia tremenda.

Non vivín o Prestige, porque estaba en Cartaxena nese tempo, pero despois si que tivemos o accidente do Rally de Carral, o incendio de Fandicosta, os grandes incendios que se viviron en Galicia en 2015, que intervimos un mes continuo sen descanso… o accidente do bus de Cotobade… Intervimos en tantas emerxencias…

 

  • Os que vivides aí dentro, sabedes por que as novas máis visitadas de todos os periódicos son os sucesos?

O morbo. Gusta a merda. É o que tira.

 

Cal é o impacto dos discursos de odio na sociedad coruñesa?

0

O alumnado de terceiro curso do Grao en Educación Social da Universidade da Coruña estuda a forma na que os discursos de odio impactan no corpo humano a nivel físico, mental, emocional e relacional.

Este proxecto académico realízase en colaboración coa Rede Acampa que celebrará o VII Encontro Internacional Acampa pola Paz baixo a lema ‘Odio ou convivencia’. Os resultados desta iniciativa presentaranse durante este evento, que terá lugar entre os días 16 e o 18 de xuño na Coruña.

Segundo explicou Rede Acampa a través dun comunicado, o estudo consiste na recompilación de comentarios racistas e machistas ou relacionados coa LGTBI+fobia, gordofobia, aporofobia, clasismo, idadismo ou capacitismo e a análise da súa repercusión a través de relatos individuais e cartografías, coa participación de colectivos vulnerables de 14 entidades da cidade herculina.

O tema ‘Odio ou Convivencia’ foi elixido polas distintas organizacións que integran Rede Acampa debido ao “crecemento do odio a nivel global, a diminución da tolerancia social ao diferente, nun momento en que os tránsitos migratorios multiplicaranse e millóns de persoas camiñarán en procura de refuxio”.

Empresas privadas de ferrocarril ven con bos ollos a liña ACoruña – Lisboa

0

Iryo, marca coa que opera en España a compañía privada ferroviaria Ilsa, agradece “o respaldo” da Comisión Europea ao proxecto de liña entre A Coruña e Lisboa, aínda que apunta que existen “actuais obstáculos” para os cales observa “a necesidade de elaborar un proxecto conxunto de desenvolvemento de infraestruturas que implique a España e Portugal”.

Segundo trasladan fontes de Iryo a Europa Press, esta liña diúrna A Coruña-Lisboa está “nun momento demasiado incipiente”. Defende o seu “marcado carácter europeísta”, “coa convicción de que o tren terminará sendo a primeira opción para todos os viaxeiros por ser a máis sustentable e confortable”.

Por iso, celebran o apoio da Comisión Europea ao dez proxectos piloto de trens transfronteirizos, o que impulsa a conectividade sustentable entre países.

Así, estas fontes consideran que o proxecto piloto “pode axudar a dar o impulso necesario á liberalización efectiva do sector ferroviario en Portugal coa entrada de novos operadores, o que suporá beneficios moi positivos para os pasaxeiros, xa demostrados noutros países”.

Sobre esta iniciativa e a posibilidade de que Iryo opere trens privados como competencia a Renfe no eixo atlántico no marco da liña A Coruña-Lisboa, Adif indica a Europa Press que dá “a benvida a un maior uso da rede ferroviaria que xestiona, mediante calquera iniciativa que fomente o incremento dos servizos”.

A lista de 10 proxectos que apoia a Comisión Europea sinala que se ordenan en función do inicio da data de planificación, onde a ruta diúrna A Coruña-Lisboa ocupa o penúltimo lugar, só antes que a conexión de Cataluña co sur de Francia.

As propostas foron presentadas polo sector ferroviario e as autoridades competentes en resposta ao Plan de Acción da Comisión para impulsar os trens de pasaxeiros transfronteirizos e de longa distancia adoptado en decembro de 2021.

CHEGADA DAS ‘FRECHAS VERMELLAS’

Ilsa, o novo operador que compite con Renfe e Ouigo na alta velocidade española e cuxo capital é principalmente español e italiano, arrincou as súas primeiras viaxes en tren no último trimestre de 2022 baixo o nome comercial de Iryo.

A compañía está participada ao 45% por Trenitalia, o operador público italiano, ao 30% polos fundadores da aerolínea valenciana Air Nostrum e ao 25% por Globalvía.

Actualmente, oferta os seus trens ‘low cost’, coñecidos como Frechas Vermellas, en tres principais corredores de alta velocidade: de Madrid a Barcelona, a Levante e ao sur. Conecta así a capital con Barcelona, Zaragoza, Sevilla, Málaga, Córdoba, Valencia e Alacante.

Ilsa conta co ETR1000, o tren “máis rápido, sustentable e silencioso de Europa”, segundo a compañía. Trátase dun modelo interoperable en distintos países europeos, mide 200 metros de longo, ten capacidade para ata 467 pasaxeiros e pode alcanzar velocidades comerciais de ata 360 quilómetros por hora.

Recentemente, a CNMC concluíu que Iryo pode prestar servizos de alta velocidade en catro novos percorridos (as rutas Madrid-Cuenca, Madrid-Albacete, Albacete-Conca e Barcelona-Camp de Tarragona). Competencia sostén que estes servizos “respectan o equilibrio económico do contrato de servizo público que Renfe Viaxeiros ten co Estado”.

Ademais da liña A Coruña-Lisboa, entre os 10 proxectos dos que informou a Comisión Europea tamén se atopa outro de Ilsa, que vai de Lisboa a Madrid.

O festival Atlantic Pride da Coruña están na final dos premios Iberian Festival Awards 2023

0

O Atlantic Pride, un festival gratuíto celebrado na Coruña con eventos lúdicos, culturais e reivindicativos para visibilizar a diversidade afectiva-sexual sitúase entre os dez festivais mellor valorados polo público e convértese en finalista dos Iberian Festival Awards 2023, segundo confirmou a organización a través dun comunicado.

Este evento foi seleccionado entre máis de 35 propostas de España e Portugal para optar ao galardón Best Medium Sized Festival nos Iberian Festival Awards. O próximo 11 de marzo en Maia, O Porto (Portugal), terá lugar a gala na que nove profesionais do sector de recoñecido prestixio darán o seu veredicto.

A próxima edición do Atlantic Pride, ‘O Orgullo do Norte‘, celebrarase entre o 2 e o 9 de xullo de 2023. A organización destacou a súa “aposta decidida” pola cidade da Coruña como “sede indiscutible do evento”.

De novo, a voltas co porto

0

O pasado 15 de xaneiro, nun debate radiofónico, os representantes do PP e o PSOE coincidiron en que non se debían comprometer fondos do Concello para a adquisición duns terreos do porto que xa son públicos.

Esta posición, que coincide coa que sempre defendeu o BNG, non foi, en cambio, a que até o de agora mantiveron a Xunta de Galiza e o Goberno municipal.

A Xunta comprometérase no seu momento a achegar 20 millóns de euros para facerse coa titularidade de Calvo Sotelo e Batería, un compromiso rexeitado polo Goberno municipal que contrapuxo a proposta de destinar 15 millóns de euros da facenda local para adquirir o 75% deses peiraos.

Froito disto, en setembro de 2021 as institucións implicadas chegaron a un principio de acordo para que o Concello achegase o 75% da valoración dos peiraos de Calvo Sotelo e Batería, a Xunta un 20% e a Autoridade Portuaria o restante 5%.

O propio presidente da Xunta, en declaracións posteriores ao citado debate radiofónico, afirmou que “a Xunta mantén o seu compromiso de facer achegas económicas para a merca dos terreos, de acordo as anualidades que se pactaron en setembro de 2021”.
Cómpre, pois, esclarecer se realmente estamos ante un novo escenario e, se for así, comprometerse a dar os pasos necesarios para facer realidade a transformación da fachada marítima da Coruña.

Como tamén cómpre impulsar a creación dun consorcio coa participación das distintas administracións e revisar o Convenio de 2004 e o propio Plan Xeral de Ordenación Municipal, que permite uns aproveitamentos urbanísticos e terciarios en terreos portuarios que en absoluto se corresponden coas necesidades da Coruña de hoxe.
Tamén é necesario dar pasos para avanzar na definición dos usos futuros dos terreos que fiquen liberados de actividades portuarias, contando para iso coa participación da cidadanía.

Polo demais, faise necesario abordar unha solución á débeda contraída polo Porto da Coruña con Portos do Estado para construír o Porto Exterior.
O futuro do Porto da Coruña e dos investimentos que necesita non pode verse comprometido por unha débeda contraída para facer fronte a unha decisión de Estado, anunciada polo Goberno Aznar como compensación a Galiza polo desastre do Prestige.

Trátase de reclamar unha igualdade de trato, pois o Estado condonou a débeda do Porto de Valencia e, ademais, existen numerosos exemplos de cesión de terreos de portos de titularidade estatal sen que tivese representado un custo para as súas cidades.

Por iso, Xunta e Goberno municipal deben esclarecer dunha vez por todas, cal é realmente a súa posición.

  • Francisco Jorquera Caselas. Voceiro do Grupo Municipal do BNG e candidato á Alcaldía

 

Piden o reforzo do servizo de Bicicoruña ante a falta de bicis nas estacións de barrio

0

Que a Coruña é unha privilexiada en materia de transporte en bicicleta é evidente. O servizo de Bicicoruña é un verdadeiro luxo para unha cidade como a nosa. Máis de 3.000 persoas xa están rexistradas trala renovación do sistema realizada con fondos europeos .

Pero a realidade, como recoñece o colectivo pola mobilidade sostible Mobi-liza, hai veces que as estacións de bariio quedan baleiras.

As queixas por non atopar bicis nas horas de entrada e saída dos centros escolares e de traballo son numerosas, polo que sería necesario garantir reposición das bicis nas horas punta.

Así o entende o grupo da Marea Atlántica, que vai propoñer no pleno deste xoves que se aumente o persoal para poder garantir que haia bicis en todas as estacións, e mesmo que a app móbil informe informar de se hai ou non espazo. “Estes problemas dificultan o uso de Bicicoruña coma alternativa ao coche privado xusto onde sería máis necesario, nos barrios máis poboados e afastados do centro”, sinala o candidato Xan Xove.

Igualmente, aproveitarán para solicitar a instalación de máis estacións de Bicicoruña nos polígonos industriais e nos centros hospitalarios, lugares con moita afluencia de persoas aos que
non se pode chegar con este servizo.
Así mesmo, piden ampliar o tempo de uso das bicis, para facilitar os traxectos máis longos, e ampliar os horarios para, por exemplo, dar servizo ás xentes que entren antes das 8:00h da mañá.

A quinta edición do Torneo de Debate Académico da Fundación Barrié celebrarase este venres

0

A Fundación Barrié celebra este venres, na súa sede da Coruña, a quinta edición do Torneo de Debate Académico de Galicia, segundo informa.

Esta iniciativa ten como obxectivo “ofrecer aos máis novos unha ferramenta excepcional para o seu desenvolvemento académico e persoal: a oratoria”.

O torneo conta con dúas categorías nas que participaron un total de 425 alumnos de 55 centros escolares de toda Galicia agrupados en 79 equipos.

Na primeira categoría, participarán, pola tarde, a partir das 18,00 horas, alumnos de primeiro, segundo e terceiro da ESO, e na segunda, a partir das 18,45 horas, farano os de cuarto da ESO e primeiro e segundo de Bacharelato. A entrega de premios será ás 19,30 horas.