Inicio Blog Páxina 492

Cal é o impacto dos discursos de odio na sociedad coruñesa?

0

O alumnado de terceiro curso do Grao en Educación Social da Universidade da Coruña estuda a forma na que os discursos de odio impactan no corpo humano a nivel físico, mental, emocional e relacional.

Este proxecto académico realízase en colaboración coa Rede Acampa que celebrará o VII Encontro Internacional Acampa pola Paz baixo a lema ‘Odio ou convivencia’. Os resultados desta iniciativa presentaranse durante este evento, que terá lugar entre os días 16 e o 18 de xuño na Coruña.

Segundo explicou Rede Acampa a través dun comunicado, o estudo consiste na recompilación de comentarios racistas e machistas ou relacionados coa LGTBI+fobia, gordofobia, aporofobia, clasismo, idadismo ou capacitismo e a análise da súa repercusión a través de relatos individuais e cartografías, coa participación de colectivos vulnerables de 14 entidades da cidade herculina.

O tema ‘Odio ou Convivencia’ foi elixido polas distintas organizacións que integran Rede Acampa debido ao “crecemento do odio a nivel global, a diminución da tolerancia social ao diferente, nun momento en que os tránsitos migratorios multiplicaranse e millóns de persoas camiñarán en procura de refuxio”.

Empresas privadas de ferrocarril ven con bos ollos a liña ACoruña – Lisboa

0

Iryo, marca coa que opera en España a compañía privada ferroviaria Ilsa, agradece “o respaldo” da Comisión Europea ao proxecto de liña entre A Coruña e Lisboa, aínda que apunta que existen “actuais obstáculos” para os cales observa “a necesidade de elaborar un proxecto conxunto de desenvolvemento de infraestruturas que implique a España e Portugal”.

Segundo trasladan fontes de Iryo a Europa Press, esta liña diúrna A Coruña-Lisboa está “nun momento demasiado incipiente”. Defende o seu “marcado carácter europeísta”, “coa convicción de que o tren terminará sendo a primeira opción para todos os viaxeiros por ser a máis sustentable e confortable”.

Por iso, celebran o apoio da Comisión Europea ao dez proxectos piloto de trens transfronteirizos, o que impulsa a conectividade sustentable entre países.

Así, estas fontes consideran que o proxecto piloto “pode axudar a dar o impulso necesario á liberalización efectiva do sector ferroviario en Portugal coa entrada de novos operadores, o que suporá beneficios moi positivos para os pasaxeiros, xa demostrados noutros países”.

Sobre esta iniciativa e a posibilidade de que Iryo opere trens privados como competencia a Renfe no eixo atlántico no marco da liña A Coruña-Lisboa, Adif indica a Europa Press que dá “a benvida a un maior uso da rede ferroviaria que xestiona, mediante calquera iniciativa que fomente o incremento dos servizos”.

A lista de 10 proxectos que apoia a Comisión Europea sinala que se ordenan en función do inicio da data de planificación, onde a ruta diúrna A Coruña-Lisboa ocupa o penúltimo lugar, só antes que a conexión de Cataluña co sur de Francia.

As propostas foron presentadas polo sector ferroviario e as autoridades competentes en resposta ao Plan de Acción da Comisión para impulsar os trens de pasaxeiros transfronteirizos e de longa distancia adoptado en decembro de 2021.

CHEGADA DAS ‘FRECHAS VERMELLAS’

Ilsa, o novo operador que compite con Renfe e Ouigo na alta velocidade española e cuxo capital é principalmente español e italiano, arrincou as súas primeiras viaxes en tren no último trimestre de 2022 baixo o nome comercial de Iryo.

A compañía está participada ao 45% por Trenitalia, o operador público italiano, ao 30% polos fundadores da aerolínea valenciana Air Nostrum e ao 25% por Globalvía.

Actualmente, oferta os seus trens ‘low cost’, coñecidos como Frechas Vermellas, en tres principais corredores de alta velocidade: de Madrid a Barcelona, a Levante e ao sur. Conecta así a capital con Barcelona, Zaragoza, Sevilla, Málaga, Córdoba, Valencia e Alacante.

Ilsa conta co ETR1000, o tren “máis rápido, sustentable e silencioso de Europa”, segundo a compañía. Trátase dun modelo interoperable en distintos países europeos, mide 200 metros de longo, ten capacidade para ata 467 pasaxeiros e pode alcanzar velocidades comerciais de ata 360 quilómetros por hora.

Recentemente, a CNMC concluíu que Iryo pode prestar servizos de alta velocidade en catro novos percorridos (as rutas Madrid-Cuenca, Madrid-Albacete, Albacete-Conca e Barcelona-Camp de Tarragona). Competencia sostén que estes servizos “respectan o equilibrio económico do contrato de servizo público que Renfe Viaxeiros ten co Estado”.

Ademais da liña A Coruña-Lisboa, entre os 10 proxectos dos que informou a Comisión Europea tamén se atopa outro de Ilsa, que vai de Lisboa a Madrid.

O festival Atlantic Pride da Coruña están na final dos premios Iberian Festival Awards 2023

0

O Atlantic Pride, un festival gratuíto celebrado na Coruña con eventos lúdicos, culturais e reivindicativos para visibilizar a diversidade afectiva-sexual sitúase entre os dez festivais mellor valorados polo público e convértese en finalista dos Iberian Festival Awards 2023, segundo confirmou a organización a través dun comunicado.

Este evento foi seleccionado entre máis de 35 propostas de España e Portugal para optar ao galardón Best Medium Sized Festival nos Iberian Festival Awards. O próximo 11 de marzo en Maia, O Porto (Portugal), terá lugar a gala na que nove profesionais do sector de recoñecido prestixio darán o seu veredicto.

A próxima edición do Atlantic Pride, ‘O Orgullo do Norte‘, celebrarase entre o 2 e o 9 de xullo de 2023. A organización destacou a súa “aposta decidida” pola cidade da Coruña como “sede indiscutible do evento”.

De novo, a voltas co porto

0

O pasado 15 de xaneiro, nun debate radiofónico, os representantes do PP e o PSOE coincidiron en que non se debían comprometer fondos do Concello para a adquisición duns terreos do porto que xa son públicos.

Esta posición, que coincide coa que sempre defendeu o BNG, non foi, en cambio, a que até o de agora mantiveron a Xunta de Galiza e o Goberno municipal.

A Xunta comprometérase no seu momento a achegar 20 millóns de euros para facerse coa titularidade de Calvo Sotelo e Batería, un compromiso rexeitado polo Goberno municipal que contrapuxo a proposta de destinar 15 millóns de euros da facenda local para adquirir o 75% deses peiraos.

Froito disto, en setembro de 2021 as institucións implicadas chegaron a un principio de acordo para que o Concello achegase o 75% da valoración dos peiraos de Calvo Sotelo e Batería, a Xunta un 20% e a Autoridade Portuaria o restante 5%.

O propio presidente da Xunta, en declaracións posteriores ao citado debate radiofónico, afirmou que “a Xunta mantén o seu compromiso de facer achegas económicas para a merca dos terreos, de acordo as anualidades que se pactaron en setembro de 2021”.
Cómpre, pois, esclarecer se realmente estamos ante un novo escenario e, se for así, comprometerse a dar os pasos necesarios para facer realidade a transformación da fachada marítima da Coruña.

Como tamén cómpre impulsar a creación dun consorcio coa participación das distintas administracións e revisar o Convenio de 2004 e o propio Plan Xeral de Ordenación Municipal, que permite uns aproveitamentos urbanísticos e terciarios en terreos portuarios que en absoluto se corresponden coas necesidades da Coruña de hoxe.
Tamén é necesario dar pasos para avanzar na definición dos usos futuros dos terreos que fiquen liberados de actividades portuarias, contando para iso coa participación da cidadanía.

Polo demais, faise necesario abordar unha solución á débeda contraída polo Porto da Coruña con Portos do Estado para construír o Porto Exterior.
O futuro do Porto da Coruña e dos investimentos que necesita non pode verse comprometido por unha débeda contraída para facer fronte a unha decisión de Estado, anunciada polo Goberno Aznar como compensación a Galiza polo desastre do Prestige.

Trátase de reclamar unha igualdade de trato, pois o Estado condonou a débeda do Porto de Valencia e, ademais, existen numerosos exemplos de cesión de terreos de portos de titularidade estatal sen que tivese representado un custo para as súas cidades.

Por iso, Xunta e Goberno municipal deben esclarecer dunha vez por todas, cal é realmente a súa posición.

  • Francisco Jorquera Caselas. Voceiro do Grupo Municipal do BNG e candidato á Alcaldía

 

Piden o reforzo do servizo de Bicicoruña ante a falta de bicis nas estacións de barrio

0

Que a Coruña é unha privilexiada en materia de transporte en bicicleta é evidente. O servizo de Bicicoruña é un verdadeiro luxo para unha cidade como a nosa. Máis de 3.000 persoas xa están rexistradas trala renovación do sistema realizada con fondos europeos .

Pero a realidade, como recoñece o colectivo pola mobilidade sostible Mobi-liza, hai veces que as estacións de bariio quedan baleiras.

As queixas por non atopar bicis nas horas de entrada e saída dos centros escolares e de traballo son numerosas, polo que sería necesario garantir reposición das bicis nas horas punta.

Así o entende o grupo da Marea Atlántica, que vai propoñer no pleno deste xoves que se aumente o persoal para poder garantir que haia bicis en todas as estacións, e mesmo que a app móbil informe informar de se hai ou non espazo. “Estes problemas dificultan o uso de Bicicoruña coma alternativa ao coche privado xusto onde sería máis necesario, nos barrios máis poboados e afastados do centro”, sinala o candidato Xan Xove.

Igualmente, aproveitarán para solicitar a instalación de máis estacións de Bicicoruña nos polígonos industriais e nos centros hospitalarios, lugares con moita afluencia de persoas aos que
non se pode chegar con este servizo.
Así mesmo, piden ampliar o tempo de uso das bicis, para facilitar os traxectos máis longos, e ampliar os horarios para, por exemplo, dar servizo ás xentes que entren antes das 8:00h da mañá.

A quinta edición do Torneo de Debate Académico da Fundación Barrié celebrarase este venres

0

A Fundación Barrié celebra este venres, na súa sede da Coruña, a quinta edición do Torneo de Debate Académico de Galicia, segundo informa.

Esta iniciativa ten como obxectivo “ofrecer aos máis novos unha ferramenta excepcional para o seu desenvolvemento académico e persoal: a oratoria”.

O torneo conta con dúas categorías nas que participaron un total de 425 alumnos de 55 centros escolares de toda Galicia agrupados en 79 equipos.

Na primeira categoría, participarán, pola tarde, a partir das 18,00 horas, alumnos de primeiro, segundo e terceiro da ESO, e na segunda, a partir das 18,45 horas, farano os de cuarto da ESO e primeiro e segundo de Bacharelato. A entrega de premios será ás 19,30 horas.

Usuari@s con parálisis cerebrar de Aspace vibran emocionalmente coa Hipoterapia

0

As súas caras falan por si soas, e dan conta da importancia que teñen estas accións para a felicidade de persoas con diversidade. Neste caso, falamos das persoas con parálise cerebral de Aspace Coruña, que dende onte comezan a disfrutar da actividade de hipoterapia, cos cabalos da Hípica da Coruña.

Unha actividade que lles aporta beneficios como mellora do equilibro, estabilidade, coordinación… ademais de ser unha experiencia tremenda a nivel emocional debido a ese contacto tan directo cos cabalos.

Ata xuño, e gracias ao apoio da Fundación Emalcsa a través do proxecto Deporte Solidario, os usuarios disfrutarán dos animais da RSD Hípica de La Coruña.

O impacto das redes sociais… así foi a desinformación do asasinato de Samuel Luiz

0

O grupo ‘Novos Medios’ da Universidade de Santiago de Compostela (USC) publicou un estudo sobre a cobertura mediática do crime de Samuel Luiz que reflicte como o debate público deste caso estivo dominado pola desinformación e a participación de actores non xornalísticos, o que provocou “a difusión de contidos falsos, enganosos e nesgados”.

Un equipo investigador da facultade de Ciencias da Comunicación analizou a conversación pública nas redes sociais e o papel dos ‘fact-checkers’ despois do asasinato de Samuel Luiz, un caso cunha gran repercusión na sociedade en xeral.

A “rápida” repercusión xeral que adoptou este “evento de carácter local” foi o que motivou aos investigadores a comprender, explicar e responder a esta realidade próxima que se viu atravesada por un fenómeno global, “a desinformación”.

Os profesores da USC e autores do artigo ‘Misinformation on trial: Media coverage of a murder, public conversation and fact-checking’, Jorge Vázquez, María Cruz Negreira e Xosé López, explicaron que este “clima de desinformación” produciuse como consecuencia da posibilidade “tratarse dun crime de odio”, a “politización do caso” e a intervención de “diferentes actores notables”.

Uns “actores non xornalísticos”, como poden ser figuras políticas, o círculo da vítima ou colectivos, que tiveron unha “gran influencia” no debate público producido durante os seguintes días nas redes sociais, “tendendo á simplificación do discurso”.

MÁIS DE 750.000 TUITS

En primeiro lugar, os investigadores analizaron a cobertura deste dramático evento e dos avances da investigación durante o segredo de sumario, nun medio local e un estatal, comparando os seus encadres informativos.

No segundo paso da investigación abordouse a conversación en Twitter, na que analizaron e visualizaron en gráficos “algo máis de 750.000 tuits”. Desta forma profundaron nas mensaxes máis difundidas para identificar as liñas discursivas e constatar a polarización, “moi evidente cando hai unha posición político-ideolóxica”, aseguran os investigadores.

O terceiro paso consistiu no estudo do rol dos verificadores no debate público, ademais de identificar e caracterizar as desordes informativas. O artigo demostra que se atoparon evidencias de “falso contexto, contido enganoso e manipulado, así como a intervención de medios partidistas”.

As conclusións do grupo ‘Novos Medios’ demostran que este casoi exemplifica a “complexa interrelación” entre diferentes actores, nun contexto no que ata os “eventos máis tráxicos” xeran “marcos interpretativos da realidade nun clima polarizado”.

Outro caso de ‘Ecce Homo’ na Coruña… así era e así quedou a Virxe de San Andrés

0

O arquitecto Alberto Fuentes Valcárcel trasladou á Dirección Xeral de Patrimonio Cultural da Xunta de Galicia un informe no que alerta dun posible caso de ‘Ecce Homo’ — aínda que non tan “agravado” como o do municipio aragonés de Borja ou o da Virxe de Chamorro, en Ferrol– polo “repintado” dunha virxe do escultor do século XIX Isidoro Brocos e que se atopa na igrexa castrense de San Andrés, na cidade da Coruña.

Segundo explicou a Europa Press, a talla da Virxe da Carmen retirárona para a súa restauración aínda que, unha vez colocada de novo na igrexa, comprobou, no seu caso, que “a repintaron en lugar de restaurala”. “E que ese foi o encargo”, dixo este arquitecto, quen engadiu que “toda a policromía orixinal desapareceu”.

“Aínda que á vista non é horrorosa, é unha falta igual de grave”, sinalou ao ser preguntado se é comparable co caso do ‘Ecce Homo’. “Non é unha cousa tan agravada como o Ecce Homo ou a Virxe de Chamorro”, sentenciou.

No entanto, asegurou que “segue sendo unha gran falta” e que, por ese motivo, contactou coa Dirección Xeral de Patrimonio Cultural para que se avalíe o sucedido. Sobre este tipo de casos, manifestou que unha actuación deste tipo ten que estar a cargo de “persoal homologado”.

Alberto Fontes expuxo tamén que algúns fregueses trasladaron o seu malestar e que por parte do párroco sostívose que “lle daba igual, que estaba mellor”. Pola súa banda, desde a Consellería de Cultura confirmaron que esta semana entrou un escrito sobre esta cuestión e que os técnicos da Dirección Xeral de Patrimonio Cultural están a solicitar información para “coñecer os feitos”.

A AV da Agra do Orzán organiza un recital con Patricia Torrado Queiruga

0

A Asociación veciñal, cultural, deportiva e recreativa do barrio da Agra do Orzán “Agra” organiza para este xoves 2 de febreiro ás 20:15 h. no local veciñal (rúa Entrepenas 38, A Coruña) un recital poético e contaremos coa presenza escritora Patricia Torrado Queiruga.

O grupo veciñal que participa na actividade “Gosto de vivir a poesía” fará unha lectura pública de poemas desta autora de Porto do Son.